Zmiany w Formule 1 - 2021 rok

W końcu dziś zaprezentowane zostały zmiany, które zaproponowało Liberty Media przed GP Bahrajnu na rok 2021. Jeszcze nie znamy wszystkich szczegółów, ale plany są już konkretne, trzeba jeszcze je skonsultować z zespołami. Oczywiście część zostanie jeszcze odrzucona, ale może to być krok w dobrym kierunku, chociaż Liberty twierdzi, że ta propozycja jest nie do odrzucenia.

Oczywiście zespoły w teorii mogą się na te zmiany nie zgodzić. Umowy komercyjne z nimi wygasają za 3 lata i ponownie pojawią się groźby odejścia z F1. Głównym celem zmian jest pozyskanie nowych zespołów.

Przejdźmy do sedna. Jednostki napędowe muszą być tańsze, prostsze, głośniejsze, mieć więcej mocy oraz zmniejszyć częstotliwość nakładania kar. Silniki muszą pozostać istotne z punktu widzenia samochodów drogowych, posiadać elementy hybrydowe oraz umożliwić producentom budowę unikalnych produktów. Nowy regulamin silnikowy musi być atrakcyjny dla nowych dostawców, a zespoły klienckie muszą mieć dostęp do takiej samej wydajności jak zespoły fabryczne.

Dodatkowo zostanie wprowadzony limit budżetowy w wysokości około 150 milionów dolarów z wyłączeniem pensji kierowców, kierownictwa oraz marketingu, a nowy system podziału pieniędzy ma lepiej wspomagać słabsze zespoły. Oczywiście nadal ma też nagradzać tych, którzy odnoszą sukcesy. Nagrody mają wspierać tak zespoły jak i producentów silników. Historyczne wartości i zespoły również będą w tym modelu finansowym uwzględnione. Dlatego też Ferrari dostanie połowę swojej dotychczasowej kwoty.

Nowe bolidy muszą umożliwiać lepsze ściganie oraz zapewnić lepsze warunki do wyprzedzania
technologia musi pozostać bardzo ważna, ale umiejętności kierowcy muszą być głównym czynnikiem wpływającym na osiągi samochodu.

Bolidy muszą różnić się od siebie pod względem aerodynamiki, zawieszenia oraz wydajności silnika. Jednak uważamy, że elementy nieistotne z perspektywy kibiców powinni być standardowe.

Dziś pojawiły się też plotki dotyczące zmian w bolidach, które mogą pojawić się wcześniej. Zmniejszenie turbulencji i poprawienie efektywności DRS – prostsze przednie skrzydło z mniejszą ilością elementów oraz większy ruchomy płat tylnego skrzydła. DRS ma być też dostępne wszędzie, a nie tylko w określonych strefach.

Promocja na transmisje F1 na cały sezon 2018