Top Ad unit 728 × 90

 

Nowy sposób mierzenia zużycia paliwa od GP Chin

FIA wydała techniczną dyrektywą, która opisuje nowy sposób mierzenia zużycia paliwa. Do tej pory przepływ paliwa mierzony był tylko w przepływomierzu dostarczanym przez FIA, teraz ma do tego dojść jeszcze pomiar w innych miejscach układu paliwowego.

Obecnie w regulaminie mamy zapis, że paliwo może być zużywane maksymalnie w ilości 100kg/h i 100kg na cały wyścig. Niestety jeden punkt pomiaru najwidoczniej już nie wystarcza. Od zeszłego sezonu pomiar wygląda następująco. Mamy bak, z niego paliwo jest pobierane przez pompę paliwową, jego ciśnienie i ilość mierzona jest w przepływomierzu, później mamy już same wtryski.

W teorii ilość paliwa w każdym momencie wyścigu jest mierzona. W praktyce od przepływomierza do wtrysków, do pokonania przez paliwo mamy pewien dystans. FIA chce się zabezpieczyć przed możliwością kumulowania paliwa już za przepływomierzem.

Teoretycznie zespół mógłby w tym miejscu przetrzymywać większą ilość paliwa wtedy kiedy silnik je oszczędza, a później podać do cylindrów więcej paliwa niż jest to określone przepisami. Jeśli będziemy mierzyć ilość paliwa również na wtryskach do takiej sytuacji nie dojdzie.

Jak to w Formule 1 bywa, nie mogło zabraknąć teorii spiskowych. Możliwe, że któraś jednostka napędowa już teraz wykorzystuje taką możliwość i FIA ratuje się wydaniem dyrektywy technicznej. Wszystkie zespoły muszą się dostosować do wyścigu w Chinach.
[post_ad]
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.