Oglądalność Formuły 1 w 2019 roku

Formuła 1 już trzeci rok z rzędu odnotowuje wzrost oglądalności zarówno w telewizji, jak i platformach stremingowych

Łączna oglądalność w telewizji na świecie wyniosła 1,922 mld wyświetleń i była najwyższa od 2012 roku. Oznacza to, że oglądalność wzrosła o 9 procent w porównaniu z 2018 rokiem. Jest to trzeci rok wzrostu z rzędu.

Tylko ta wartość nam dużo nie mówi, bo wystarczy, że oglądaliście obojętnie jaką sesję przez 3 minuty i już zostaliście policzeni jako jedno wyświetlenie.

Podobnie jak w ubiegłym roku, pięć największych rynków pod względem łącznej oglądalności to Brazylia, Niemcy, Włochy, Wielka Brytania i Holandia. Wszystkie te kraje mają ponad 100 mln widzów.

Jak wygląda sytuacja w Polsce? Dzięki powrotowi Kubicy nasz kraj znalazł się w rynkach, w których odnotowano najwyższy wzrost. W porównaniu do 2018 roku w Polsce oglądalność wzrosła o 256 procent. Natomiast łączna liczba unikalnych widzów wzrosła o 569,7% i wyniosła 8,4 mln.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że oglądalność w Polsce w tym roku spadnie, po tym jak Robert Kubica został tylko kierowcą testowym zespołu Alfa Romeo.

Ogólna liczba unikalnych widzów na świecie wyniosła 471 milionów. To aż o 20 milionów widzów mniej niż rok wcześniej. Czyli spadek o prawie 4 procent.

Dziewiętnaście z dwudziestu jeden Grand Prix miało wyższą łączną oglądalność w porównaniu do poprzedniego sezonu. Grand Prix Włoch miało najwyższą oglądalność w tym roku - 112 mln widzów (+20% rok do roku), co jest również najwyższym wynikiem od czasu Grand Prix Meksyku w 2016 roku. W sumie czternaście Grand Prix oglądało ponad 90 mln widzów, a cały sezon miał średnio widownię na poziomie 91,5 mln na wyścig.

Jeśli chodzi o różne sesje w trakcie weekendu wyścigowego, to w 2019 roku odnotowano wzrost zarówno transmisji z wyścigu (+7%), jak i z kwalifikacji (+5%) na żywo. Wyścig odtwarzany z powtórki oglądało również więcej osób (+11%).

Formuła 1 chwali się też wzrostami w mediach społecznościowych. Wzrosła całkowita liczba użytkowników na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTube. Portale te osiągnęły razem 24,9 mln fanów (+32,9% w porównaniu do 2018 roku). Wzrost ten był szczególnie widoczny na Instagramie (+69,3%) i Twitterze (+66,1%).