Top Ad unit 728 × 90

 

McLaren za zniesieniem startu na oponach z Q2

Wyścig w Meksyku był specyficzny. Przeważnie na każdym torze zespoły korzystają z dwóch najbardziej miękkich mieszanek. Rzadko kiedy korzystają z tej najtwardszej. Dzięki temu bolid musi być ustawiony pod mniejsze okno pracy opon.

Wyścig pokazał, że przykładowo Kubica w kwalifikacjach na miękkich oponach kompletnie sobie nie radził, ale odżył, jak w wyścigu jechał tylko na pośredniej i twardej mieszance. Przeciwieństwem tego były bolidy McLarena.

Obaj kierowcy zakwalifikowali się do Q3 na miękkich oponach, a w wyścigu wypadli z punktowanej dziesiątki na twardszej mieszance. Dla nich problemem dodatkowo był start na oponach z Q2.

Sainz został zapytany, czy konieczność startu na starych oponach postawiła McLarena w niekorzystnej sytuacji w Grand Prix Meksyku. Odpowiedział, że tak. Start na miękkich pozwolił im walczyć praktycznie tylko na pierwszym okrążeniu, a po szybkim pit stopie od razu utknęli z tyłu stawki. Przez co, szybko zużyli twardą opony, walcząc o pozycje.

Od wielu lat się mówi, że jak już nie startujesz w czołówce to lepiej zakwalifikować się na jedenastej pozycji, niż na siódmej. W teorii wyrównuje to nam trochę środek stawki, ponieważ zawodnicy z miejsc 6-10 często muszą walczyć z tymi z 11-14, a to sprawia, że pierwsza szósta odjeżdża jeszcze bardziej i mamy podział na Formułę 1.5

Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.