Top Ad unit 728 × 90

 

Nowe przepisy na sezon 2020

Zespoły dogadały się odnośnie kilku zmian w przepisach na sezon 2020. Po pierwsze musiały wszystkie wyrazić zgodę na bardzo rozbudowany kalendarz. Po raz pierwszy w historii będziemy mieli aż 22 Grand Prix w jednym sezonie.

Na dodatkowy wyścig łatwo zespoły się zgodziły, ponieważ będą to dla nich dodatkowe pieniądze do podziału. Barcelona zapłaciła 25 milionów dolarów za pozostanie w kalendarzu, zespoły do podziału z tego otrzymają 16,5 miliona.

Czego nie wywalczyły zespoły? Dodatkowej jednostki napędowej, która pozwoli przejechać aż tyle wyścigów. Co otrzymały w zamian? Siódme dodatkowe MGU-H na ostatnie dwa wyścigi dla każdego zespołu, ale haczyk jest taki, że tylko jedno na zespół. Kierowca wyżej w klasyfikacji otrzyma je na przedostatni wyścig, a ten drugi na ostatni wyścig.

W sezonie 2021 kalendarz może jeszcze urosnąć o GP RPA i Malezji, a rok później jeszcze dojdzie Arabia Saudyjska. Zespoły chcą wtedy mieć 3 składy mechaników, których będą mogli wymieniać pomiędzy poszczególnymi wyścigami.

Prawdopodobnie zmniejszona też zostanie ilość dni testowych w kolejnych latach. Nie ma tutaj jeszcze wszystkiego uzgodnionego. W 2021 w F1 pojawiają się nowe opony i koła 18-calowe, które na starcie mogą być dla wszystkich dużą niewiadomą. Tym samym mniejsza ich znajomość może oznaczać lepsze wyścigi.

Według planu na 2020 rok ma być 6 dni przed sezonem (2 x 3 dni), zero testów w trakcie sezonu i 3 dni testów opon po sezonie. Dwa dni testów młodych kierowców odbędą się w ramach posezonowych testów opon, więc tylko jeden dzień nowe opony sprawdzą etatowi zawodnicy.

Poza tym Pirelli będzie mieć 25 dni swoich testów i każdy zespół powinien wziąć w nich udział.
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.