Top Ad unit 728 × 90

 

Renault za zamrożeniem rozwoju silników

Renault domaga się zamrożenia rozwoju silników na lata 2019-2020. Jak wiadomo w 2021 roku mamy mieć nowe jednostki napędowe w Formule 1 i dzięki temu czterej obecni dostawcy mieliby czas na przygotowanie się do nowych przepisów.

Oczywiście pozwoliłoby im to zaoszczędzić duże sumy pieniędzy. Nie trzeba dzięki temu w tym samym momencie rozwijać obecnej i nowej jednostki. Gdyby tak się nie stało, nowi dostawcy którzy planują wejście do F1 mieliby przewagę w postaci większej ilości czasu w porównaniu do walczących obecnie w stawce.

Red Bull, który oczywiście narzeka na swoje obecne jednostki uważa, że trzeba znaleźć sposób na wyrównanie mocy obecnych silników. W ten sposób wyścigi mają być bardziej konkurencyjne, a w tym czasie wszyscy zajmą się przygotowaniem do nowych przepisów w 2021 roku.

Gdy mieliśmy silniki V8 również obowiązywały przepisy zamrażający rozwój silników. Wtedy różnica między najmocniejszym, a najsłabszym silnikiem wynosiła 18 koni mechanicznych. To było około 2,5% mocy. Co ciekawe obecnie Renault też ma słabszy silnik i taka zmiana zostawia ich na kolejne 2 sezony z tyłu stawki dostawców silników.

Szef zespołu Renault, Cyril Abiteboul, wyraźnie dał do zrozumienia, że ​​chce zamrozić silniki, aby pozostać w Formule 1. Dokładne plany dotyczące nowych jednostek Liberty Media chce pokazać zespołom w trakcie GP Bahrajnu.

Pomysł dla fanów jest bardzo dobry, tylko czy tak samo myśli Mercedes i Ferrari. Obie firmy włożyły miliony dolarów w to, żeby ich silniki były lepsze od Renault, czy Hondy. Nie po to, żeby teraz wprowadzono przepis ograniczający moc ich silników.

Z drugiej strony nawet wyrównanie mocy może być dla nich pozytywne w kilku aspektach. Zmniejszy się zużycie silnika, a to wpływa na niezawodność. Dodatkowo mniejsze zużycie paliwa sprawia, że wyścig mogą rozpocząć z lżejszym bolidem. Po prostu w kluczowych momentach nie mogliby użyć tej większej mocy.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Moc powinna być zrównana, a silniki zamrożone. Czy to zespoły producenci powinni decydować o tym, czy do 2020 roku będą rozwijać obecne silniki, a potem mogą być na straconej pozycji w 2021?
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.