W06 przejechał dużo więcej kilometrów od rywali i to na jednej jednostce napędowej. Już pierwszy dzień z nowym bolidem był imponujący. Mercedes uzyskał najlepszy czas z pośród ośmiu dni testowania na Circuit de Catalunya na dodatek na twardszej mieszance niż pozostałe zespoły. Czasów z Jerez nie ma co brać pod uwagę, bo tam tor jest bardzo specyficzny, a temperatury panujące nijak się mają do warunków jakie panują w trakcie sezonu.
Najlepsze czasy poszczególnych zespołów z Barcelony:
Zespół | Kierowca | Czas | Strata | Opony | |
1 | Mercedes | Nico Rosberg | 1’22.792 | Soft | |
2 | Williams | Valtteri Bottas | 1’23.063 | 0.271 | Super-soft |
3 | Ferrari | Kimi Raikkonen | 1’23.276 | 0.484 | Super-soft |
4 | Sauber | Felipe Nasr | 1’24.023 | 1.231 | Super-soft |
5 | Lotus | Romain Grosjean | 1’24.067 | 1.275 | Super-soft |
6 | Toro Rosso | Carlos Sainz Jnr | 1’24.191 | 1.399 | Super-soft |
7 | Red Bull | Daniel Ricciardo | 1’24.574 | 1.782 | Soft |
8 | Force India | Sergio Perez | 1’24.702 | 1.910 | Super-soft |
9 | McLaren | Kevin Magnussen | 1’25.225 | 2.433 | Soft |
Williams z silnikami Mercedesa był o 0,271 sekundy wolniejszy, ale na mieszance super miękkiej. Pirelli twierdzi, że różnica między miękką, a super miękką mieszanką na tym torze to 0.8/0.9 sekundy.
Oczywiście nie wiemy ile jaki bolid miał paliwa w baku, ale skoro Mercedes nawet nie chciał pokazać prawdziwego tempa na super miękkiej mieszance to raczej z pełnym bakiem nie jechali.
Na pewno zadowoleni mogą być fani Ferrari. Ich wyniki były obiecujące i plasują ich tuż za Williamsem. Blisko jest też Red Bull, więc walka o czołowe pozycje powinna być niesamowicie interesująca.
Pirelli twierdzi, że tegoroczna miękka opona jest o 1,2 do 1,4 sekundy szybsza od zeszłorocznej, co oznacza, że czas Rosberga po dodaniu tej różnicy był o sekundę lepszy niż pole position Hamiltona z zeszłego sezonu.
W tym sezonie ponownie bardzo ważna będzie niezawodność. Po tabelach poniżej widać, że najlepiej radzi sobie oczywiście Mercedes i zespoły z ich jednostką napędową. Potem mamy zespoły napędzane silnikami Ferrari. Więcej problemów miały zespoły z silnikami Renault, a najgorzej wypadł oczywiście McLaren i Honda.
Każdy kierowca ma do wykorzystania w tym roku tylko 4 jednostki napędowe, a jeśli nie poprawiono niezawodności jednostek to będzie to oznaczało dużo mniej przejechanych kilometrów na treningach w trakcie sezonu.
Wracając na moment do McLarena to nie przekreślałbym ich tak szybko. Rok temu mieliśmy cztery dni więcej testów, a Red Bull przejechał tylko 1711 kilometrów, a później walczył o podium już w GP Australii.
Testy, testami, statystyki, statystykami, a sezon, to kompletnie inna bajka. Już nie mogę się doczekać.
Pokonany dystans w Barcelonie i Jerez
Kierowca | Okr | Dystans w kilometrach |
Nico Rosberg | 759 | 3,463.229 |
Felipe Nasr | 649 | 2,976.376 |
Max Verstappen | 617 | 2,833.545 |
Sebastian Vettel | 602 | 2,768.487 |
Marcus Ericsson | 596 | 2,732.385 |
Carlos Sainz Jnr | 589 | 2,700.254 |
Kimi Raikkonen | 580 | 2,654.500 |
Lewis Hamilton | 533 | 2,433.899 |
Felipe Massa | 492 | 2,257.572 |
Valtteri Bottas | 491 | 2,255.187 |
Daniel Ricciardo | 486 | 2,243.262 |
Pastor Maldonado | 486 | 2,231.231 |
Daniil Kvyat | 457 | 2,108.721 |
Romain Grosjean | 355 | 1,640.494 |
Sergio Perez | 285 | 1,326.675 |
Nico Hulkenberg | 271 | 1,261.505 |
Jenson Button | 224 | 1,033.413 |
Pascal Wehrlein | 161 | 749.455 |
Fernando Alonso | 117 | 536.009 |
Susie Wolff | 86 | 400.330 |
Jolyon Palmer | 77 | 358.435 |
Zespół | Bolid | Okr | Dystans w kilometrach |
Mercedes | W06 | 1340 | 6,120.57 |
Sauber | C34 | 1245 | 5,708.76 |
Toro Rosso | STR10 | 1206 | 5,533.80 |
Ferrari | SF15-T | 1182 | 5,422.99 |
Williams | FW37 | 1069 | 4,913.09 |
Red Bull | RB11 | 943 | 4,351.98 |
Lotus | E23 | 918 | 4,230.16 |
McLaren | MP4-30 | 380 | 1,750.97 |
Force India | VJM08 | 365 | 1,699.08 |
Force India | VJM07 | 304 | 1,415.12 |