Od sezonu 2011 w Formule 1 kierowcy mogą korzystać z systemu DRS. Wprowadzono go by ułatwić kierowcom manewry wyprzedzania. Wysoka wydajność aerodynamiczna bolidów sprawia, że kierowcom trudno jest utrzymać się blisko siebie w zakrętach. Zawodnik jadący za drugim kierowcą traci docisk i nie jest w stanie przejechać łuku z taką samą prędkością. Tym samym wyjście na prostą jest wolniejsze, a wyprzedzanie utrudnione.
Sędziowie zawsze starają się ustalić optymalną długość strefy DRS na każdym torze. Czasami w kolejnych latach były one wydłużane lub skracane. Poniższy filmik wyjaśnia zasadę na podstawie której długość stref jest ustalana.
Moim zdaniem z sezonu na sezon sędziowie radzą sobie z tym zadaniem coraz lepiej. W tym roku mieliśmy dużo więcej wyścigów w których strefa pomaga się zbliżyć zawodnikom, ale nie zawsze daje 100% szansę na wyprzedzanie.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2022
- _Przewodnik dla fanów
- _Kalendarz 2022
- _Wyniki
- _Składy zespołów
- _Prezentacje bolidów
- _Wszystko o sezonie 2022
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Najtaniej F1 w WP pilot
- _F1 TV
- _Powtórki sesji F1
- Echa Padoku
- Książki
- Sklep