Ograniczona komunikacja zespołu z kierowcą od sezonu 2016

FIA mocno od tego sezonu ograniczy komunikację kierowcy z inżynierem. Już rok temu wprowadzono pewne limity, ale teraz przepis ten wchodzi w życie, w pełni. Poniżej lista wszystkich możliwych komunikatów, które inżynier może przekazywać kierowcy.

Lewis Hamilton powiedział, że te nowe przepisy mocno utrudnią im życie. Nie chodziło mu o to, że inżynier ma mu pomagać w prowadzeniu bolidu. Po prostu, te konstrukcje są niesamowicie zaawansowane. Tu nie przekręcamy kluczyka i jedziemy. Mamy pełno map silnika, odpowiednich ustawień, które trzeba kontrolować i zmieniać w odpowiednich momentach.

Moim zdaniem zmiana na dobre. Więcej będzie zależeć od kierowcy. F1 to nie tylko mocny bolid i szybki zawodnik. Kierowca musi być przede wszystkim inteligenty w tym jak wykorzystuje swoje narzędzie pracy. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Co jest legalne w sezonie 2016:

1. Wskazanie krytycznego problemu z bolidem: przebita opona lub uszkodzenie
2. Wskazanie problemy z bolidem innych kierowców
3. Wezwanie kierowcy do wycofania się z wyścigu lub zjazdu do alei serwisowej
4. Informacje przekazywane od sędziów (żółta, czerwona flaga, wyścig przerwany itp)
5. Mokry tor, olej lub przedmioty znajdujące się na torze w określonych zakrętach
6. Instrukcje dotyczące zmian pozycji z innymi kierowca
7. Potwierdzenie, że kierowca usłyszał wiadomość
8. Czas okrążenia lub sektoru
9. Czas okrążenia lub sektoru innych kierowców
10. Różnice między zawodnikami w trakcie sesji
11. "Teraz ciśnij", "będziesz się ścigał z XXX" i podobne
12. Ostrzeżenia dotyczące tłoku na torze
13. Informacje dotyczące różnic pomiędzy kierowcami w kwalifikacjach, w celu ustalenia lepszej pozycji na torze
14. Wybór opon na kolejnym pit stopie
15. Ilość okrążeń wykonana przez innych kierowców na tym samym komplecie
16. Rodzaj opon innych zawodników
17. Informacje dotyczące strategii innych kierowców
18. Informacje dotyczące samochodu bezpieczeństwa
19. Złamania przepisów przez kierowcę lub innych: np ominięcie szykany, wyjazd poza tor itp
20. Włączenie, wyłączenie DRS
21. Problemy z DRS-em
22. Zmiany w przednim skrzydle w trakcie pit stopów
23. Zjazd do boksów
24. Przypomnienia o pilnowaniu białych linii, ważenia bolidu i świateł przy opuszczaniu boksów
25. Przypominanie o limitach toru
26. Przekazywanie informacji od sędziów
27. Ilość okrążeń do końca
28. Informacje o pogodzie