George Russell uzyskał najlepszy czas ostatniego dnia testów Formuły 1 przed rozpoczęciem sezonu 2025.
Jednak jego najlepszy wynik był o dwie dziesiąte sekundy wolniejszy niż najszybszy czas całych testów, ustanowiony wczoraj przez Carlosa Sainza Jr.
Partner zespołowy Sainza, Alexander Albon, na krótko objął prowadzenie dzisiejszego dnia, uzyskując czas 1’29.650 na oponach C4. Jednak Max Verstappen poprawił ten wynik, jadąc na twardszych oponach C3, zanim Russell odebrał mu prowadzenie, również na oponach C3, na sześć minut przed końcem sesji.
Oscar Piastri uzyskał najszybszy czas dla McLarena podczas testów, kończąc dzień na czwartym miejscu. Jego okrążenie wydawało się zachowawcze, ale pozwoliło mu wyprzedzić Pierre'a Gasly'ego, który po przerwie obiadowej wykonał serię coraz szybszych okrążeń, kończąc na piątej pozycji.
Obie dzisiejsze sesje zostały przerwane z powodu nietypowych incydentów. Pierwszy miał miejsce około 45 minut przed przerwą na lunch, gdy tafla szkła spadła na prostą startową z konstrukcji sygnalizacyjnej powyżej.
Po uprzątnięciu odłamków czerwone flagi zostały wycofane, a na tor wrócili Andrea Kimi Antonelli i Fernando Alonso. Chwilę później sesję ponownie przerwano, gdy kontrola wyścigu zorientowała się, że jeden z porządkowych nie wrócił na swoje bezpieczne stanowisko.
Druga przerwa mogła być jeszcze poważniejsza. Krótko po wznowieniu sesji po przerwie obiadowej, na torze w strefie wyjazdowej zakrętów dziewiątego i dziesiątego pojawił się... autobus.
W tym czasie na torze znajdowały się trzy samochody – Pierre Gasly, Esteban Ocon i Yuki Tsunoda – jednak żaden z nich na szczęście nie wyjechał poza tor w tym miejscu. FIA zapowiedziała, że przyjrzy się sprawie.
Większość zespołów podzieliła czas jazdy między dwóch kierowców, ale Albon i Verstappen jeździli przez cały dzień samotnie. Kierowca Williamsa pokonał najwięcej okrążeń ze wszystkich, podczas gdy Esteban Ocon imponująco przejechał ponad 100 okrążeń tylko w popołudniowej sesji, znajdując nawet czas na niegroźny obrót w pierwszym zakręcie.
Lance Stroll miał rozpocząć dzień za kierownicą Astona Martina, ale z powodu złego samopoczucia po nocy, jego miejsce zajął Fernando Alonso. Po lunchu Stroll wsiadł do samochodu, lecz po 34 okrążeniach znów poczuł się źle i oddał auto Alonso.
Lewis Hamilton pokonał zaledwie 47 okrążeń podczas swojej ostatniej szansy na testy przed rozpoczęciem sezonu. Ferrari zakończyło jazdy ponad pół godziny przed końcem sesji, co może sugerować, że siedmiokrotny mistrz świata napotkał problemy. Hamilton miał wykonać symulację wyścigu na dystansie 57 okrążeń oraz symulację kwalifikacji.
Wyniki 3 dnia
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 63 | George Russell | Mercedes | W16 | 1’29.545 | 91 | |
2 | 1 | Max Verstappen | Red Bull | RB21 | 1’29.566 | 0.021 | 81 |
3 | 23 | Alexander Albon | Williams | FW47 | 1’29.650 | 0.105 | 137 |
4 | 81 | Oscar Piastri | McLaren | MCL39 | 1’29.940 | 0.395 | 85 |
5 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | A525 | 1’30.040 | 0.495 | 84 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | SF-25 | 1’30.345 | 0.800 | 47 |
7 | 22 | Yuki Tsunoda | Racing Bulls | 02 | 1’30.497 | 0.952 | 87 |
8 | 31 | Esteban Ocon | Haas | VF-25 | 1’30.728 | 1.183 | 103 |
9 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-25 | 1’30.811 | 1.266 | 66 |
10 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | W16 | 1’30.888 | 1.343 | 61 |
11 | 4 | Lando Norris | McLaren | MCL39 | 1’30.943 | 1.398 | 57 |
12 | 7 | Jack Doohan | Alpine | A525 | 1’31.239 | 1.694 | 61 |
13 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | AMR25 | 1’31.699 | 2.154 | 34 |
14 | 27 | Nico Hulkenberg | Sauber | C45 | 1’31.726 | 2.181 | 69 |
15 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 02 | 1’31.761 | 2.216 | 73 |
16 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | AMR25 | 1’32.084 | 2.539 | 82 |
17 | 5 | Gabriel Bortoleto | Sauber | C45 | 1’32.147 | 2.602 | 35 |
18 | 87 | Oliver Bearman | Haas | VF-25 | 1’32.361 | 2.816 | 59 |