Wyniki 2 dnia testów F1 2020

Drugi dzień testów i dopiero pierwszy raz były one przerwane poprzez czerwoną flagę. Zobaczyliśmy dziś nieodłączony duet, czyli Alfa Romeo i laweta. Tak Kimi Raikkonen zakończył dzień, zatrzymując się na kilkanaście minut przed końcem na torze w Barcelonie. Fin wcześniej uzyskał najlepszy czas dzisiejszej sesji i dziś przejechał dwa dystanse GP Hiszpanii w swoim C39.

Sergio Perez dziś ponownie wysoko. Racing Point od wczoraj mocno się tłumaczy z podobnej konstrukcji do zeszłorocznego Mercedesa. Bolid jest jednak zgodny z przepisami. Dziś ich dyrektor techniczny Andrew Green tłumaczył, że kupione mają między innymi przednie i tylne zawieszenie, a dużo innych części to jest po prostu kopiowanie na podstawie zdjęć Mercedesa. To nie jest tak, że Niemcy dostarczyli im po prostu projekt swojego bolidu.

Perez dziś przejechał 144 okrążenia, Daniel Ricciardo był trzeci i ponownie dzielił się bolidem Renault z Estebanem Oconem. Jako jedyni przejechali mniej niż 100 okrążeń. Alexander Albon przejechał dziś 132 okrążenia i był czwarty.

Głównym tematem dzisiejszego dnia był jednak nowy system DAS w bolidach Mercedesa. Lewis Hamilton dziś na prostych przyciągał do siebie kierownicę i gdy wszyscy zaczęli dowiadywać się, co tak naprawdę robi, wyszło na jaw, że Mercedes przygotował nowinkę, która może im dać przewagę, a co najważniejsze jest legalna. Co to jest system DAS i o jego możliwym działaniu możecie przeczytać tutaj

Kierowcy Mercedesa przejechali dziś 183 okrążenia, ale pod koniec mieli problem z elektryką i Bottas musiał wyskoczyć z bolidu.

Pod koniec dzisiejszej sesji mieliśmy też pierwszego zawodnika, który uderzył w bandę, a był nim nie kto inny jak Romain Grosjean. Francuz stracił panowanie nad bolidem Haas w czwartym zakręcie, ale na szczęście nie rozbił mocno bolidu, tylko zatrzymał się na barierach i zniszczył tylne skrzydło. Wcześniej Romain przejechał 158 okrążeń, najwięcej z wszystkich.

Wyniki 2 dnia

Jeśli chodzi o opony, to czas Kimiego był wykręcony na najbardziej miękkich C5, a Pereza i Ricciardo na twardszych C3. Albon i Gasly korzystali z jeszcz twardszych C2.


Jak tylko się ukaże, dodam poniżej podsumowanie video 2 dnia testów.