Mercedes zapewnił sobie tytuł mistrzowski. Wyrównał rekord sześciu tytułów mistrza świata konstruktorów z rzędu. Ferrari dokonało tego samego w latach 1999-2004.
Alex Albon dojechał czwarty przed Carlosem Sainzem. Charles Leclerc był szósty. Kierowca Ferrari przebijał się z końca stawki, po tym, jak po starcie doszło do kolizji między nim, a Maxem Verstappenem. Kierowca Red Bull wycofał się po niej z wyścigu kilka okrążeń później.
Daniel Ricciardo był siódmy. Sergio Perez byłby ósmy, ale na ostatnim okrążeniu Gasly broniąc się przed atakiem kierowcy Racing Point, wyrzucił go z toru. Hulkenberg i Stroll zamykali pierwszą dziesiątkę.
Williams zdołał poskładać bolid Kubicy po jego wypadku z kwalifikacji. Polak do mety dojechał ostatni, jego tempo było słabe, został prawie zdublowany przez swojego kolegę z zespołu. Robert powiedział po wyścigu, że zespół mu zabrał przed kwalifikacjami nowe przednie skrzydło i stąd wypadek. Kierowca nie wiedział, a media już pisały w czwartek, że zespół chce to skrzydło tylko w piątek przetestować.
Opis wyścigu:
Atomowy start Valtteriego Bottasa, który wyprzedził wszystkich na starcie i awansował na prowadzenie. W pierwszym zakręcie doszło do kontaktu między Charlesem Leclerkiem, a Maxem Verstappenem. Ten drugi spadł tym samym na koniec stawki. Kierowca Ferrari miał uszkodzone skrzydło, ale zespół dopiero po czterech okrążeniach wezwał go do boksów, kierowca sam nie chciał zjechać i jak najdłużej utrzymać się na torze.Po siedmiu okrążeniach na prowadzeniu Bottas przed Vettelem. Hamilton trzeci przed Carlosem Sainzem, który wykorzystał kolizję, po której Verstappen spadł na 16 pozycję, a Leclerc był jeszcze dwa oczka niżej.
Kierowca Ferrari wyprzedził Maxa dwa okrążenia później. Leclerc w miarę szybko przebijał się przez końcówkę stawki, okrążenie później awansował przed Kvyata.
Przez chwilę wydawało się, że Sebastian Vettel otrzyma karę za falstart. Sędziowie analizowali start Niemca, ale ostatecznie niczego się nie doszukali.
Na 15 okrążeniu Max Verstappen wycofuje się z wyścigu.
Pierwszym kierowcą z czołówki w boksach był Sebastian Vettel. Niemiec założył miękkie opony, okrążenie później po nowy komplet opon pośrednich zjechał Valtteri Bottas. Hamilton zjechał na 22 okrążeniu. Zespół chwilę wcześniej poinformował, że Brytyjczyk w przeciwieństwie do swojego kolegi z zespołu będzie jechał tylko na jeden pit stop.
Po pierwszej kolejce zmian opon Bottas na prowadzeniu przed Vettelem i Hamiltonem. Sainz czwarty, Albon piąty. Za nimi Ricciardo, Leclerc, Kvyat, Norris i Gasly zamyka pierwszą dziesiątkę.
Hamilton dostał opony pośrednie, a zespół poinformował go, że degradacja opon jest większa, niż się spodziewali i może będzie musiał zjechać jeszcze do boksów. Brytyjczyk wyraził niezadowolenie, skoro wiedzieli o tym, to mogli mu dać twarde opony, a nie pośrednie.
Vettel na 20 okrążeń przed końcem zjechał po opony pośrednie i znalazł się 20 sekund za Hamiltonem.
Bottas zjechał drugi raz do boksów, tym razem po opony miękkie. Hamilton dzięki temu wyszedł na prowadzenie, ale musiał jeszcze raz zjechać po nowy komplet opon. Zrobił to na 43 okrążeniu i spadł ponownie za Vettela. Miał jednak dużo świeższe opony. Do końca wyścigu zostało wtedy 10 okrążeń.
Hamiltonowi nie udało się wyprzedzić Vettela. Sergio Perez na ostatnich kółkach mocno odrabiał pozycje, na ostatnim okrążeniu Gasly broniąc się przed atakiem kierowcy Racing Point, wyrzucił go z toru.
AKTUALIZACJA WYNIKÓW WYŚCIGU - Już po wyścigu okazało się, że flaga w szachownicę została pokazana okrążenie za wcześnie. Wyniki wyścigu zostały więc zmienione. Wyścig został skrócony więc o jedno okrążenie pomimo tego, że zawodnicy tak naprawdę przejechali pełen dystans 53 okrążeń.
AKTUALIZACJA WYNIKÓW WYŚCIGU 2 - Po wyścigu Leclerc otrzymał dwie kary. Jedną za kolizję z Maxem, drugą za jazdę z oberwanym przednim skrzydłem.
Poniżej wyniki i klasyfikacje po karach Leclerca i anulowaniu wyników ostatniego okrążenia
Poz | Nr | Kierowca | Zespół |
---|---|---|---|
1 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes |
2 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes |
4 | 23 | Alexander Albon | Red Bull-Honda |
5 | 55 | Carlos Sainz Jnr | McLaren-Renault |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Renault |
7 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari |
8 | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda |
9 | 11 | Sergio Perez | Racing Point-Mercedes |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault |
11 | 18 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes |
12 | 26 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda |
13 | 4 | Lando Norris | McLaren-Renault |
14 | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo-Ferrari |
15 | 8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari |
16 | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari |
17 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari |
18 | 63 | George Russell | Williams-Mercedes |
19 | 88 | Robert Kubica | Williams-Mercedes |
20 | 33 | Max Verstappen | Red Bull-Honda |
Klasyfikacja mistrzostw świata kierowców:
Driver | Total | |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 338 |
2 | Valtteri Bottas | 274 |
3 | Charles Leclerc | 221 |
4 | Max Verstappen | 212 |
4 | Sebastian Vettel | 212 |
6 | Carlos Sainz Jnr | 76 |
7 | Pierre Gasly | 73 |
8 | Alexander Albon | 64 |
9 | Daniel Ricciardo | 42 |
10 | Nico Hulkenberg | 35 |
10 | Sergio Perez | 35 |
10 | Lando Norris | 35 |
13 | Daniil Kvyat | 33 |
14 | Kimi Raikkonen | 31 |
15 | Kevin Magnussen | 20 |
16 | Lance Stroll | 19 |
17 | Romain Grosjean | 8 |
18 | Antonio Giovinazzi | 4 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
Klasyfikacja mitrzostw świata konstruktorów:
Team | Total | |
---|---|---|
1 | Mercedes | 612 |
2 | Ferrari | 433 |
3 | Red Bull | 323 |
4 | McLaren | 111 |
5 | Renault | 77 |
6 | Toro Rosso | 59 |
7 | Racing Point | 54 |
8 | Alfa Romeo | 35 |
9 | Haas | 28 |
10 | Williams | 1 |