Wyniki wyścigu GP Chin 2018 - Ricciardo wygrywa

Tydzień temu mieliśmy emocjonujący wyścig, ale to co działo się dziś na torze w Chinach przeszło chyba oczekiwania wszystkich fanów. Do 38 okrążenia prawie nic się nie działo, ale potem tętno mocno przyśpieszyło. Daniel Ricciardo idealnie wykorzystał nadarzającą się okazję taktyczna i na nowszym komplecie opon pojechał z szóstego miejsca po wygraną.

Na podium staneli jeszcze Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen. Na dalszych miejscach znaleźli się Max Verstappen i Lewis Hamilton. Ten pierwszy zderzył się z Sebastianem Vettelem, który dojechał dopiero ósmy.

Ten sezon zapowiada się wyśmienicie.

Tuż po starcie Sebsatian Vettel mocno przyblokował Kimiego Raikkonena, który całkiem nieźle wystartował. Fin spadł za Vallteriego Bottasa, a chwilę później jeszcze za Maxa Verstappena, który znalazł się przed Lewisem Hamiltonem.

W pierwszej części wyścigu za dużo się nie działo. Zawodnicy głównie próbowali oszczędzać opony, tylko w taki sposób mogli pojechać na jeden pit stop. Dlatego też w czołówce pomiędzy praktycznie wszystkimi zawodnikami mieliśmy dwu sekundowe różnice. Przez to nikt nie mógł korzystać z DRS-u i nie mieliśmy wielkich zmian na pozycjach w stawce.

Pierwsi zawodnicy w boksach zaczęli pojawiać się około 11 okrążenia. Głównie Ci, którzy startowali na ultra miękkich oponach.

Z czołówki pierwsi do boksów na tym samym okrążeniu (18) zjechali kierowcy Red Bulla. Zespół zaryzykował i obsłużył jednego kierowcę po drugim. Żaden nie stracił przy tym czasu, co można uznać za duży sukces.

Na 19 okrążeniu zjechał do boksów Hamilton. Mercedes zdecydował się na podcięcie w walce z Raikkonenem. Fin nie został wezwany do boksów, a okrążenie później taki sam manewr jak kolega z zespołu wykonał Bottas. Vettel zjechał po swój komplet opon okrążenie później i spadł za Valtteriego.

Raikkonen pozostał na torze i tracił po 2 sekundy na okrążeniu do jadących za nim. Ferrari za długo zwlekało z wezwaniem swojego kierowcy do boksów. Prawdopodobnie oszczędzali opony na kolejny wyścig...

Bottas ostatecznie wyprzedził Kimiego, którego Ferrari próbowało użyć jak żywej tarczy w celu przyblokowania kierowcy Mercedesa. Ten miał wtedy zostać zaatakowany przez Vettela, ale ta sztuka im się nie udała.

Na 30 okrążeniu doszło do nieporozumienia między kierowcami Toro Rosso i Gasly w nawrocie wjechał w Hartleya. Na torze posypały się części i pojawił się samochód bezpieczeństwa. Red Bulle idealnie wykorzystały sytuację i ponownie pojawiły się w boksach. Tym samym na prowadzeniu mieliśmy Bottasa przed Vettelem i Hamiltonem, który awansował dzięki pit stopowi Maxa na 3 miejsce.

Po wznowieniu czołówka utrzymała swoje pozycje. Tylko Daniel Ricciardo wyprzedził Kimiego Raikkonena na 37 okrążeniu. Max Verstappen mocno atakował Lewisa Hamiltona na świeższych oponach, ale Brytyjczyk nie zostawił mu miejsca i ten musiał uciekać poza tor. Spadł tym samym na piąte miejsce.

Tą sytuację wykorzystał Daniel Ricciardo, który wyprzedza okrążenie później Lewisa Hamiltona. Max Verstappen okrążenie później też objechał kierowcę Mercedesa. Po chwili chciał jeszcze znaleźć się przed Sebastianem Vettelem i uderzył w bolid Ferrari w nawrocie.

Kimi Raikkonen po tej kolizji awansował na trzecie miejsce, a Lewis Hamilton na czwarte.

Daniel Ricciardo awansował na prowadzenie okrążenie później. Vettel w tym momencie jechał dopiero na siódmej pozycji. Verstappen za kolizję z Niemcem otrzymał karę 10 sekund. Później ponownie wyprzedził Hamiltona, ale ostatecznie spadł za niego po doliczeniu kary.

Alonso pod koniec wyścigu jeszcze wyprzedził Vettela i tym samym Niemiec był dopiero ósmy.

Daniel ostatecznie wygrał Grand Prix Chin przed Valterim Bottasem i Kimim Raikkonenem. Max dojechał czwarty, ale spadł za Hamiltona po doliczeniu 10 sekund kary. Hulkenberg dojechał przed Alonso i Vettelem. Sainz i Magnussen zamykali pierwszą dziesiątkę.

Hamilton i Mercedes odrobili trochę punktów do Vettela i Ferrari w klasyfikacji konstruktorów. Po raz pierwszy w erze silników hybrydowych Niemiecki zespół nie wygrał przez aż 3 Grand Prix.

PozNrKierowcaZespół
13Daniel RicciardoRed Bull-TAG Heuer
277Valtteri BottasMercedes
37Kimi RaikkonenFerrari
444Lewis HamiltonMercedes
533Max VerstappenRed Bull-TAG Heuer
627Nico HulkenbergRenault
714Fernando AlonsoMcLaren-Renault
85Sebastian VettelFerrari
955Carlos Sainz JnrRenault
1020Kevin MagnussenHaas-Ferrari
1131Esteban OconForce India-Mercedes
1211Sergio PerezForce India-Mercedes
132Stoffel VandoorneMcLaren-Renault
1418Lance StrollWilliams-Mercedes
1535Sergey SirotkinWilliams-Mercedes
169Marcus EricssonSauber-Ferrari
178Romain GrosjeanHaas-Ferrari
1810Pierre GaslyToro Rosso-Honda
1916Charles LeclercSauber-Ferrari
2028Brendon HartleyToro Rosso-Honda

Klasyfikacja kierowców

KierowcaRazem
1Sebastian Vettel54
2Lewis Hamilton45
3Valtteri Bottas40
4Daniel Ricciardo37
5Kimi Raikkonen30
6Fernando Alonso22
6Nico Hulkenberg22
8Max Verstappen18
9Pierre Gasly12
10Kevin Magnussen11
11Stoffel Vandoorne6
12Carlos Sainz Jnr3
13Marcus Ericsson2
14Esteban Ocon1
15Sergio Perez0
15Charles Leclerc0
15Romain Grosjean0
15Lance Stroll0
15Sergey Sirotkin0
15Brendon Hartley0

Klasyfikacja konstruktorów

ZespółPunkty
1Mercedes85
2Ferrari84
3Red Bull55
4McLaren28
5Renault25
6Toro Rosso12
7Haas11
8Sauber2
9Force India1
10Williams0