Na podium staneli jeszcze Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen. Na dalszych miejscach znaleźli się Max Verstappen i Lewis Hamilton. Ten pierwszy zderzył się z Sebastianem Vettelem, który dojechał dopiero ósmy.
Ten sezon zapowiada się wyśmienicie.
Tuż po starcie Sebsatian Vettel mocno przyblokował Kimiego Raikkonena, który całkiem nieźle wystartował. Fin spadł za Vallteriego Bottasa, a chwilę później jeszcze za Maxa Verstappena, który znalazł się przed Lewisem Hamiltonem.
W pierwszej części wyścigu za dużo się nie działo. Zawodnicy głównie próbowali oszczędzać opony, tylko w taki sposób mogli pojechać na jeden pit stop. Dlatego też w czołówce pomiędzy praktycznie wszystkimi zawodnikami mieliśmy dwu sekundowe różnice. Przez to nikt nie mógł korzystać z DRS-u i nie mieliśmy wielkich zmian na pozycjach w stawce.
Pierwsi zawodnicy w boksach zaczęli pojawiać się około 11 okrążenia. Głównie Ci, którzy startowali na ultra miękkich oponach.
Z czołówki pierwsi do boksów na tym samym okrążeniu (18) zjechali kierowcy Red Bulla. Zespół zaryzykował i obsłużył jednego kierowcę po drugim. Żaden nie stracił przy tym czasu, co można uznać za duży sukces.
Na 19 okrążeniu zjechał do boksów Hamilton. Mercedes zdecydował się na podcięcie w walce z Raikkonenem. Fin nie został wezwany do boksów, a okrążenie później taki sam manewr jak kolega z zespołu wykonał Bottas. Vettel zjechał po swój komplet opon okrążenie później i spadł za Valtteriego.
Raikkonen pozostał na torze i tracił po 2 sekundy na okrążeniu do jadących za nim. Ferrari za długo zwlekało z wezwaniem swojego kierowcy do boksów. Prawdopodobnie oszczędzali opony na kolejny wyścig...
Bottas ostatecznie wyprzedził Kimiego, którego Ferrari próbowało użyć jak żywej tarczy w celu przyblokowania kierowcy Mercedesa. Ten miał wtedy zostać zaatakowany przez Vettela, ale ta sztuka im się nie udała.
Na 30 okrążeniu doszło do nieporozumienia między kierowcami Toro Rosso i Gasly w nawrocie wjechał w Hartleya. Na torze posypały się części i pojawił się samochód bezpieczeństwa. Red Bulle idealnie wykorzystały sytuację i ponownie pojawiły się w boksach. Tym samym na prowadzeniu mieliśmy Bottasa przed Vettelem i Hamiltonem, który awansował dzięki pit stopowi Maxa na 3 miejsce.
Po wznowieniu czołówka utrzymała swoje pozycje. Tylko Daniel Ricciardo wyprzedził Kimiego Raikkonena na 37 okrążeniu. Max Verstappen mocno atakował Lewisa Hamiltona na świeższych oponach, ale Brytyjczyk nie zostawił mu miejsca i ten musiał uciekać poza tor. Spadł tym samym na piąte miejsce.
Tą sytuację wykorzystał Daniel Ricciardo, który wyprzedza okrążenie później Lewisa Hamiltona. Max Verstappen okrążenie później też objechał kierowcę Mercedesa. Po chwili chciał jeszcze znaleźć się przed Sebastianem Vettelem i uderzył w bolid Ferrari w nawrocie.
Kimi Raikkonen po tej kolizji awansował na trzecie miejsce, a Lewis Hamilton na czwarte.
Daniel Ricciardo awansował na prowadzenie okrążenie później. Vettel w tym momencie jechał dopiero na siódmej pozycji. Verstappen za kolizję z Niemcem otrzymał karę 10 sekund. Później ponownie wyprzedził Hamiltona, ale ostatecznie spadł za niego po doliczeniu kary.
Alonso pod koniec wyścigu jeszcze wyprzedził Vettela i tym samym Niemiec był dopiero ósmy.
Daniel ostatecznie wygrał Grand Prix Chin przed Valterim Bottasem i Kimim Raikkonenem. Max dojechał czwarty, ale spadł za Hamiltona po doliczeniu 10 sekund kary. Hulkenberg dojechał przed Alonso i Vettelem. Sainz i Magnussen zamykali pierwszą dziesiątkę.
Hamilton i Mercedes odrobili trochę punktów do Vettela i Ferrari w klasyfikacji konstruktorów. Po raz pierwszy w erze silników hybrydowych Niemiecki zespół nie wygrał przez aż 3 Grand Prix.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół |
---|---|---|---|
1 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer |
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes |
3 | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes |
5 | 33 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | Renault |
7 | 14 | Fernando Alonso | McLaren-Renault |
8 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari |
9 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Renault |
10 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari |
11 | 31 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes |
12 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes |
13 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault |
14 | 18 | Lance Stroll | Williams-Mercedes |
15 | 35 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes |
16 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari |
17 | 8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari |
18 | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda |
19 | 16 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari |
20 | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda |
Klasyfikacja kierowców
Kierowca | Razem | |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 54 |
2 | Lewis Hamilton | 45 |
3 | Valtteri Bottas | 40 |
4 | Daniel Ricciardo | 37 |
5 | Kimi Raikkonen | 30 |
6 | Fernando Alonso | 22 |
6 | Nico Hulkenberg | 22 |
8 | Max Verstappen | 18 |
9 | Pierre Gasly | 12 |
10 | Kevin Magnussen | 11 |
11 | Stoffel Vandoorne | 6 |
12 | Carlos Sainz Jnr | 3 |
13 | Marcus Ericsson | 2 |
14 | Esteban Ocon | 1 |
15 | Sergio Perez | 0 |
15 | Charles Leclerc | 0 |
15 | Romain Grosjean | 0 |
15 | Lance Stroll | 0 |
15 | Sergey Sirotkin | 0 |
15 | Brendon Hartley | 0 |
Klasyfikacja konstruktorów
Zespół | Punkty | |
---|---|---|
1 | Mercedes | 85 |
2 | Ferrari | 84 |
3 | Red Bull | 55 |
4 | McLaren | 28 |
5 | Renault | 25 |
6 | Toro Rosso | 12 |
7 | Haas | 11 |
8 | Sauber | 2 |
9 | Force India | 1 |
10 | Williams | 0 |