W trakcie zimowych testów w Barcelonie opony Pirelli w bolidach Mercedesa mocno się przegrzewały. Przez to powstawał efekt tak zwanego blisteringu. Co widać na zdjęciu powyżej. Tor w Hiszpanii ma nowy asfalt, który przez to, że ma mniej nierówności mocniej rozgrzewa opony.
Zespół poprosił więc o zmniejszenie bieżnika, czyli gumy która pokrywa oponę tak by mniej pracowała w zakrętach, a tym samym mniej się grzała. Tą samą procedurę zastosowano już w przeszłości na Monzie oraz Spa w 2011 i 2012 roku.
Spadła cena na cały sezon F1 - 98zł do końca listopada
Pirelli zadecydowało, że na wyścigi w Barcelonie, na Silverstone i Paul Ricard przywiezie zmodyfikowane (cieńszy bieżnik) i lżejsze opony (jeden kilogram na całym komplecie). Wszystko za zgodą FIA ze względu na bezpieczeństwo i na wniosek Mercedesa (duży blistering)
Ferrari było przeciwne, ale w kwestiach bezpieczeństwa FIA nie potrzebuje zgody zespołów.
Jest to kontrowersyjna zmiana ponieważ Ferrari i Red Bull takich problemów w Hiszpanii nie mieli. Tym samym mieliby większą przewagę nad Mercedesem, a tym samym szanse na wygraną. Formuła 1 już wiele razy wprowadzała w trakcie sezonu zmiany, które pomagają tylko wybranym zespołom. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty