Top Ad unit 728 × 90

 

Kontrowersyjna zmiana opon na trzy wyścigi

W trakcie zimowych testów w Barcelonie opony Pirelli w bolidach Mercedesa mocno się przegrzewały. Przez to powstawał efekt tak zwanego blisteringu. Co widać na zdjęciu powyżej. Tor w Hiszpanii ma nowy asfalt, który przez to, że ma mniej nierówności mocniej rozgrzewa opony.

Zespół poprosił więc o zmniejszenie bieżnika, czyli gumy która pokrywa oponę tak by mniej pracowała w zakrętach, a tym samym mniej się grzała. Tą samą procedurę zastosowano już w przeszłości na Monzie oraz Spa w 2011 i 2012 roku.

Spadła cena na cały sezon F1 - 98zł do końca listopada

Pirelli zadecydowało, że na wyścigi w Barcelonie, na Silverstone i Paul Ricard przywiezie zmodyfikowane (cieńszy bieżnik) i lżejsze opony (jeden kilogram na całym komplecie). Wszystko za zgodą FIA ze względu na bezpieczeństwo i na wniosek Mercedesa (duży blistering)

Ferrari było przeciwne, ale w kwestiach bezpieczeństwa FIA nie potrzebuje zgody zespołów.

Jest to kontrowersyjna zmiana ponieważ Ferrari i Red Bull takich problemów w Hiszpanii nie mieli. Tym samym mieliby większą przewagę nad Mercedesem, a tym samym szanse na wygraną. Formuła 1 już wiele razy wprowadzała w trakcie sezonu zmiany, które pomagają tylko wybranym zespołom. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.