Lewis Hamilton stracił prowadzenie już na dojeździe do pierwszego zakrętu. Kilka okrążeń zajęło mu odnalezienie tempa. Sebastian Vettel nie nacieszył się długo i stracił je w krętej sekcji toru Austin. Niemiec miał jeszcze nadzieję na wygranie tego wyścigu. Szybciej zjechał na pierwszy pit stop i po wymianie opon w bolidzie swojego najgroźniejszego rywala znalazł się tuż za nim, ale później jego tempo nie dorównywało Hamiltonowi.
Kierowca Mercedesa w drodze po wygraną musiał jeszcze na torze wyprzedzić Maxa Verstappena, który był na innej strategi. Brytyjczyk na pewno jest dziś z siebie zadowolony ponieważ nie tylko jest coraz bliżej wygrania czwartego tytułu, ale też pokonał dziś jednych z najlepszych kierowców w walce na torze.
Za Hamiltonem i Vettelem po starcie Bottas mocno musiał się bronić przed atakami Ricciardo. Ten ostatni musiał jednak ostatecznie odpuścić ponieważ mocno zużył opony, a kilka okrążeń później wycofał się z wyścigu po awarii jednostki napędowej.
W wyścigu mogliśmy oglądać wiele wspaniałych pojedynków, które rozgrywały się na dystansie kilkunastu zakrętów. Między innymi Bottasa z Ricciardo, Sainza z Perezem, a później z Oconem.
W połowie wyścigu Max zjechał po komplet miękkich opon i Ferrari okrążenie później wezwało Vettela po te same opony, żeby chronić jego druga pozycję. W tym czasie Bottas i Kimi awansowali na odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Drugi z Finów dodatkowo wyprzedził tego pierwszego na 14 okrążeń przed końcem.
Vettel zdołał na 5 okrążeń przed metą jeszcze wyprzedzić Bottasa, a później Kimi go przepuścił by ten dojechał drugi.
Bardzo słabe tempo prezentował Bottas, który jeszcze pod koniec został wyprzedzony przez Verstappena. Doszło między nimi do kolizji i Fin musiał zjechać do boksów po nowy komplet opon.
Ostatecznie Hamilton wygrał przed Vettelem. Max Verstappen na ostatnim okrążeniu awansował na podium przed Kimiego Raikkonena. Po wyścigu cofnięto go jednak na 4 miejsce ponieważ ściął jeden zakręt... Bottas dojechał dopiero piąty. Ocon szósty przed Sainzem.
Pierwszą dziesiątkę zamykali Perez, Massa i Kvyat.
Vettel musi w Meksyku zdobyć 10 punktów więcej od Hamiltona, żeby zachować szanse w walce o tytuł.
Mercedes zapewnił sobie tym wyścigiem tytuł mistrza świata konstruktorów.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół |
---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes |
2 | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari |
3 | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
4 | 33 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer |
5 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes |
6 | 31 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes |
7 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Renault |
8 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes |
9 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes |
10 | 26 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault |
11 | 18 | Lance Stroll | Williams-Mercedes |
12 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Honda |
13 | 39 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Renault |
14 | 8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari |
15 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari |
16 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari |
Klasyfikacja kierowców
Poz | Kierowca | Punkty |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 331 |
2 | Sebastian Vettel | 265 |
3 | Valtteri Bottas | 244 |
4 | Daniel Ricciardo | 192 |
5 | Kimi Raikkonen | 163 |
6 | Max Verstappen | 123 |
7 | Sergio Perez | 86 |
8 | Esteban Ocon | 73 |
9 | Carlos Sainz Jnr | 54 |
10 | Felipe Massa | 36 |
11 | Nico Hulkenberg | 34 |
12 | Lance Stroll | 32 |
13 | Romain Grosjean | 28 |
14 | Kevin Magnussen | 15 |
15 | Stoffel Vandoorne | 13 |
16 | Fernando Alonso | 10 |
17 | Jolyon Palmer | 8 |
18 | Pascal Wehrlein | 5 |
18 | Daniil Kvyat | 5 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
20 | Antonio Giovinazzi | 0 |
20 | Pierre Gasly | 0 |
20 | Brendon Hartley | 0 |
Klasyfikacja konstruktorów
Poz | Zespół | Punkty |
---|---|---|
1 | Mercedes | 575 |
2 | Ferrari | 428 |
3 | Red Bull | 315 |
4 | Force India | 159 |
5 | Williams | 68 |
6 | Toro Rosso | 52 |
7 | Haas | 43 |
8 | Renault | 42 |
9 | McLaren | 23 |
10 | Sauber | 5 |