Od początku sezonu 2014, kiedy to wprowadzono nowe silniki turbo do Formuły 1, ciągle słyszeliśmy o tokenach, o tym co kto może poprawić w swoich jednostkach napędowych i jakie wynikają z tego ograniczenia.
Przez tokeny, Honda, Renault czy nawet Ferrari nie mogły poprawiać swoich silników w takim tempie, by odrobić straty do Mercedesa.
Od sezonu 2017 nie będą już obowiązywać limity związane z tokenami. Kierowcy będą mogli zacząć korzystać z poprawionego elementu zawsze wtedy, kiedy będzie on wymieniany, czy to z powodu awarii, zużycia, czy decyzji zespołu.
W sezonie 2016 nadal obowiązują tokeny, a dokładnie 32. Pierwotnie ta ilość miała spaść do 25 w sezonie 2017, 20 w 2018, 15 w 2019.
Jest to bardzo dobra zmiana i dla producentów jednostek napędowych jak i samych fanów. Nikt nie chce mówić, że dany silnik jest słaby i dlatego ten a nie inny zespół osiąga słabe wyniki.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty