Nowy sposób mierzenia zużycia paliwa od GP Chin

FIA wydała techniczną dyrektywą, która opisuje nowy sposób mierzenia zużycia paliwa. Do tej pory przepływ paliwa mierzony był tylko w przepływomierzu dostarczanym przez FIA, teraz ma do tego dojść jeszcze pomiar w innych miejscach układu paliwowego.

Obecnie w regulaminie mamy zapis, że paliwo może być zużywane maksymalnie w ilości 100kg/h i 100kg na cały wyścig. Niestety jeden punkt pomiaru najwidoczniej już nie wystarcza. Od zeszłego sezonu pomiar wygląda następująco. Mamy bak, z niego paliwo jest pobierane przez pompę paliwową, jego ciśnienie i ilość mierzona jest w przepływomierzu, później mamy już same wtryski.

W teorii ilość paliwa w każdym momencie wyścigu jest mierzona. W praktyce od przepływomierza do wtrysków, do pokonania przez paliwo mamy pewien dystans. FIA chce się zabezpieczyć przed możliwością kumulowania paliwa już za przepływomierzem.

Teoretycznie zespół mógłby w tym miejscu przetrzymywać większą ilość paliwa wtedy kiedy silnik je oszczędza, a później podać do cylindrów więcej paliwa niż jest to określone przepisami. Jeśli będziemy mierzyć ilość paliwa również na wtryskach do takiej sytuacji nie dojdzie.

Jak to w Formule 1 bywa, nie mogło zabraknąć teorii spiskowych. Możliwe, że któraś jednostka napędowa już teraz wykorzystuje taką możliwość i FIA ratuje się wydaniem dyrektywy technicznej. Wszystkie zespoły muszą się dostosować do wyścigu w Chinach.
[post_ad]