FIA wydała techniczną dyrektywą, która opisuje nowy sposób mierzenia zużycia paliwa. Do tej pory przepływ paliwa mierzony był tylko w przepływomierzu dostarczanym przez FIA, teraz ma do tego dojść jeszcze pomiar w innych miejscach układu paliwowego.
Obecnie w regulaminie mamy zapis, że paliwo może być zużywane maksymalnie w ilości 100kg/h i 100kg na cały wyścig. Niestety jeden punkt pomiaru najwidoczniej już nie wystarcza. Od zeszłego sezonu pomiar wygląda następująco. Mamy bak, z niego paliwo jest pobierane przez pompę paliwową, jego ciśnienie i ilość mierzona jest w przepływomierzu, później mamy już same wtryski.
W teorii ilość paliwa w każdym momencie wyścigu jest mierzona. W praktyce od przepływomierza do wtrysków, do pokonania przez paliwo mamy pewien dystans. FIA chce się zabezpieczyć przed możliwością kumulowania paliwa już za przepływomierzem.
Teoretycznie zespół mógłby w tym miejscu przetrzymywać większą ilość paliwa wtedy kiedy silnik je oszczędza, a później podać do cylindrów więcej paliwa niż jest to określone przepisami. Jeśli będziemy mierzyć ilość paliwa również na wtryskach do takiej sytuacji nie dojdzie.
Jak to w Formule 1 bywa, nie mogło zabraknąć teorii spiskowych. Możliwe, że któraś jednostka napędowa już teraz wykorzystuje taką możliwość i FIA ratuje się wydaniem dyrektywy technicznej. Wszystkie zespoły muszą się dostosować do wyścigu w Chinach.
[post_ad]
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2025
- _Kalendarz 2025
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2025
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty