Top Ad unit 728 × 90

 

Mercedes pod presją? - analiza przed GP Chin

Na torze w Szanghaju Nico Rosberg wygrał swój pierwszy wyścig, ale to chyba Lewis Hamilton może te Grand Prix zaliczyć do swoich ulubionych (pomijając wpadkę z 2007 roku). Po raz piąty wystartuje tutaj jutro z pole position i ma bardzo duże szanse na odniesienie czwartego zwycięstwa.

We wszystkich sesjach treningowych Lewis Hamilton był najszybszym kierowca na obu typach mieszanek. Tylko w Q1 nie miał najlepszego czasu, ale to dlatego, że nie wyjechał na miękkiej mieszance z boksów, a i tak zapewnił sobie udział w Q2.

Sebastian Vettel nie mógł sobie pozwolić na taką opcję i wykorzystał komplet opon już w Q1. Oznacza to, że w czasie wyścigu, Niemiec wystartuje na miękkiej mieszance (z której korzystał w Q2), a potem zapewne dwa razy zjedzie po opony pośrednie. Teoretycznie Mercedes może dwa razy jechać na miękkiej mieszance, a raz zjechać po opony pośrednie, ale tylko w przypadku niskiego zużycia.

W Malezji tempo wyścigowej Vettela i Raikkonena było bardzo dobre. To jest największy problem Mercedesów. Hamilton uzyskuje niesamowite czasy w kwalifikacjach, ale szybciej przy tym zużywa opony. Zapowiada się bardzo ciekawy pojedynek jeśli zużycie opon w Ferrari będzie niższe niż w Mercedesach.

Ciekawi mnie jak zachowa się zespół Hamiltona i Rosberga jeśli chodzi o strategie tych dwóch zawodników. W ostatnich wyścigach traktowali ich równo, taką samą strategię i zawsze jeden z nich na tym tracił. Może po wpadce z GP Malezji rozważą inne opcje?

Jeśli chodzi o resztę stawki to ciekawy pojedynek będziemy mieli między kierowcami Williamsa, a Raikkonenem i Ricciardo. Kimi ponownie był niezadowolony po kwalifikacjach, ale o ile przejedzie pierwsze okrążenia bez problemów to jego tempo powinno być lepsze. Massa i Bottas tak łatwo nie będą chcieli oddać swoich pozycji, ale ich ostatnia forma nie była najlepsza. Ricciardo powoli ciągnie Red Bulla do przodu i na pewno wmiesza się do tej walki.

Daniil Kvyat miał dużo problemów w treningach i kwalifikacjach, jakoś trudno mi uwierzyć, żeby był to dla niego szczęśliwy wyścig.

Bardzo mocny w kwalifikacjach był Sauber, radzę jutro zwrócić uwagę na to jak będzie jechał Nasr, liczę tu na dobry rezultat na mecie.

McLaren po kwalifikacjach potwierdził, że dziś i wczoraj korzystali już z większej mocy silnika, co niestety nie było zbyt widoczne. Mam nadzieję zobaczyć obu ich kierowców chociaż na mecie.

Wszyscy kierowcy z pierwszej dziesiątki wystartują na miękkiej mieszance. Rok temu mieliśmy w całej stawce tylko jednego zawodnika startującego na pośredniej mieszance. Opona z żółtym paskiem jest tutaj zdecydowanie szybsza, ale nie wytrzymuje wielu okrążeń. Ten, który najlepiej je wykorzysta powinien jutro wygrać.

Oczywiście duży wpływ na wyścig będzie miał tu krótki dojazd do pierwszego zakrętu. Następnie mamy długi nawrót, który często jest miejscem kolizji. Potem pechowcy muszą jechać całe okrążenie bez skrzydła lub z przebitą oponą.

Mam nadzieję, że wyścig będzie ciekawy. Pamiętajcie, że rozpoczyna się już o 8;00, a nie jak kwalifikacje godzinę później.
[post_ad]
Wszelkie prawa zastrzeżone Polski Fan Klub Formuły 1 © 2010 - 2016 Zdjęcia © Ferrari spa/Ercole Colombo, Renault, Williams, McLaren, Getty Images/Red Bull, Force India/Sutton, Sauber F1 Team, Lotus, Pirelli
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.