Teoretycznie Japończycy mieli aż rok więcej na przygotowanie swojego silnika od pozostałych dostawców, ale jak tu konkurować z Ferrari, Renault czy Mercedesem, którzy na swoim koncie mają już wiele tysięcy kilometrów.
Honda zbiera zdecydowanie mniej danych od swoich konkurentów, którzy dostarczają silniki kilku zespołom. Poniżej tabela okrążeń przejechanych przez poszczególne jednostki napędowe w Jerez.
1.Mercedes 984
2.Ferrari 728
3.Renault 518
4.Honda 79
Te zaledwie 79 okrążeń wynikały z częstych problemy z czujnikami, ciśnieniem oleju czy awarią jednej z pomp. Jak zapowiada Yasuhiso Arai, przed testami w Barcelonie zostaną wprowadzone odpowiednie zmiany, które mają poprawić przede wszystkim niezawodność pakietu.
„W tym tygodniu napotkaliśmy na wiele trudności, aczkolwiek rozwiążemy je przed następnymi testami w Barcelonie i powrócimy do pracy” – powiedział Japończyk. „Nowy silnik będzie lepszy, ponieważ wszystkie czynności robimy krok po kroku. Niektóre nowe rzeczy będą tymi finałowymi, aczkolwiek nie każda. Mamy wciąż wiele części do przetestowania i wszelkie potwierdzenia zostaną wykonane dopiero przed rundą w Melbourne”.[post_ad]