Oscar Piastri powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej, wygrywając Grand Prix Miami, mimo że startował dopiero z czwartego pola. Australijczyk wyprzedził Maxa Verstappena i Andreę Kimi Antonellego, a następnie dowiózł zwycięstwo przed swoim zespołowym kolegą z McLarena, Lando Norrisem. To jego czwarte zwycięstwo w sezonie.
Już na starcie Piastri zyskał przewagę nad Norrisem, który popełnił błąd w drugim zakręcie, próbując wyprzedzić Verstappena. Holender z kolei przestrzelił pierwszy zakręt, broniąc pozycji lidera, a w kolejnym zakręcie szeroko wyjechał na torze, co wypchnęło Norrisa poza trasę. Brytyjczyk spadł na szóste miejsce i natychmiast zareagował przez radio, zgłaszając niebezpieczną jazdę Verstappena, ale sędziowie nie podjęli żadnych działań.
Piastri szybko uporał się z Antonellim, a następnie rozpoczął nacisk na lidera wyścigu. Kilkukrotnie próbował wyprzedzić Verstappena i ostatecznie zmusił go do błędu w pierwszym zakręcie, co dało mu prowadzenie. Norris w międzyczasie również dogonił Verstappena, choć potrzebował kilku prób, by skutecznie go wyprzedzić – udało się dopiero przy drugim podejściu w zakręcie 11. Piastri w tym czasie miał już dziewięć sekund przewagi.
Antonelli próbował zastosować undercut wobec Verstappena, ale wolna zmiana opon pokrzyżowała te plany. Red Bull szybko zareagował i ściągnął swojego kierowcę na pit stop, by utrzymać pozycję. Gdy na 29. okrążeniu pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa z powodu awarii Olivera Bearmana, Mercedes wykorzystał okazję i ściągnął George’a Russella, który po wyjeździe z boksów znalazł się przed Verstappenem i zaczął mu odjeżdżać.
McLaren bez problemów obsłużył swoje pit stopy również podczas VSC. Po restarcie Alexander Albon zaatakował Antonellego i odebrał mu piąte miejsce. Kolejny okres neutralizacji spowodowała awaria Gabriela Bortoleto. W tym czasie Ferrari przegrało wewnętrzną walkę taktyczną – Hamilton i Leclerc zamieniali się pozycjami, aż w końcu to Leclerc ruszył w pogoń za Antonellim, lecz nie zdołał go dogonić.
Na ostatnim okrążeniu Carlos Sainz zaatakował Hamiltona, doszło do kontaktu w zakręcie 17. Incydent został zgłoszony do sędziów, którzy będą również badać potencjalne naruszenie żółtej flagi przez Sainza oraz Pierre’a Gasly’ego. Yuki Tsunoda dojechał na dziesiątym miejscu i zdołał utrzymać pozycję przed Isackiem Hadjarem, mimo pięciosekundowej kary dla kierowcy Red Bulla za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.
Wyniki GP Miami 2025
Poz | Kierowca | |
---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren |
2 | Lando Norris | McLaren |
3 | George Russell | Mercedes |
4 | Max Verstappen | Red Bull |
5 | Alexander Albon | Williams |
6 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes |
7 | Charles Leclerc | Ferrari |
8 | Lewis Hamilton | Ferrari |
9 | Carlos Sainz Jnr | Williams |
10 | Yuki Tsunoda | Red Bull |
11 | Isack Hadjar | Racing Bulls |
12 | Esteban Ocon | Haas |
13 | Pierre Gasly | Alpine |
14 | Nico Hulkenberg | Sauber |
15 | Fernando Alonso | Aston Martin |
16 | Lance Stroll | Aston Martin |
Klasyfikacja kierowców
Poz | Kierowca | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | 131 | |
2 | Lando Norris | 115 | 16 |
3 | Max Verstappen | 99 | 32 |
4 | George Russell | 93 | 38 |
5 | Charles Leclerc | 53 | 78 |
6 | Andrea Kimi Antonelli | 48 | 83 |
7 | Lewis Hamilton | 41 | 90 |
8 | Alexander Albon | 30 | 101 |
9 | Esteban Ocon | 14 | 117 |
10 | Lance Stroll | 14 | 117 |
11 | Yuki Tsunoda | 9 | 122 |
12 | Pierre Gasly | 7 | 124 |
13 | Carlos Sainz Jnr | 7 | 124 |
14 | Nico Hulkenberg | 6 | 125 |
15 | Oliver Bearman | 6 | 125 |
16 | Isack Hadjar | 5 | 126 |
17 | Fernando Alonso | 0 | 131 |
18 | Liam Lawson | 0 | 131 |
19 | Jack Doohan | 0 | 131 |
20 | Gabriel Bortoleto | 0 | 131 |
Klasyfikacja konstruktorów
Poz | Zespół | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | McLaren | 246 | |
2 | Mercedes | 141 | 105 |
3 | Red Bull | 105 | 141 |
4 | Ferrari | 94 | 152 |
5 | Williams | 37 | 209 |
6 | Haas | 20 | 226 |
7 | Aston Martin | 14 | 232 |
8 | Racing Bulls | 8 | 238 |
9 | Alpine | 7 | 239 |
10 | Sauber | 6 | 240 |