Max Verstappen wystartuje z pole position do Grand Prix Arabii Saudyjskiej po emocjonującej sesji kwalifikacyjnej, w której minimalnie wyprzedził Oscara Piastriego. Dla Red Bulla to już czwarte z rzędu pole position na torze w Dżuddzie. Choć Verstappen nie miał łatwej drogi – musiał uporać się z niską przyczepnością i problemami z przygotowaniem opon – to ostatecznie wykręcił najlepszy czas, wyprzedzając rywali dosłownie o ułamki sekundy.
Sesja Q1 przyniosła sporo zamieszania. Mimo obrotu Bortoletto tuż przed nim, Verstappen zakończył tę fazę na czele tabeli. McLareny przez większość czasu wymieniały się na prowadzeniu, ale nie musiały martwić się o awans. Lewis Hamilton miał trudności z osiągami swojego Ferrari i musiał skorzystać z dodatkowego kompletu miękkich opon, by nie odpaść już na tym etapie. Pierre Gasly przeżył chwile grozy, gdy mechanicy nie zdążyli zdjąć osłony termicznej z jego przedniego koła, a później otarł się o ścianę – mimo to awansował, w przeciwieństwie do swojego kolegi z zespołu, Jacka Doohana.
W Q2 Verstappen, Piastri i Norris wymieniali się najlepszymi czasami, ale to ten ostatni – korzystając z tunelu aerodynamicznego za zespołowym kolegą – wykręcił najszybsze okrążenie. Hamilton musiał się solidnie napracować, by przejść dalej, a Albon wypadł z rywalizacji przez zbyt wczesne rozpoczęcie finałowego przejazdu. Tsunoda i Gasly zdołali awansować, natomiast Alonso, Bearman i zawodnicy Racing Bulls pożegnali się z walką o Q3.
Trzecia część kwalifikacji rozpoczęła się dramatycznie – Piastri zdążył ustanowić czas, zanim Norris uderzył w barierę po błędzie w czwartym zakręcie, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Po wznowieniu Verstappen zaliczył bardzo szybkie okrążenie, mimo że narzekał na zimne opony. W decydującym momencie sesji Piastri znów wskoczył na pierwsze miejsce, ale Verstappen odpowiedział, odzyskując pole position różnicą zaledwie jednej setnej sekundy. Leclerc i Antonelli zamknęli czołową piątkę, a Hamilton – mimo wszystkich trudności – zajął siódme miejsce. Norris, z uszkodzonym bolidem, wystartuje dopiero z dziesiątej pozycji.
Pozycje startowe do GP Arabii Saudyjskiej
Rząd 1 | 1. (1) Max Verstappen 1’27.294 Red Bull-Honda RBPT RB21 |
|
2. (81) Oscar Piastri 1’27.304 McLaren-Mercedes MCL39 |
||
Rząd 2 | 3. (63) George Russell 1’27.407 Mercedes W16 |
|
4. (16) Charles Leclerc 1’27.670 Ferrari SF-25 |
||
Rząd 3 | 5. (12) Andrea Kimi Antonelli 1’27.866 Mercedes W16 |
|
6. (55) Carlos Sainz Jnr 1’28.164 Williams-Mercedes FW47 |
||
Rząd 4 | 7. (44) Lewis Hamilton 1’28.201 Ferrari SF-25 |
|
8. (22) Yuki Tsunoda 1’28.204 Red Bull-Honda RBPT RB21 |
||
Rząd 5 | 9. (10) Pierre Gasly 1’28.367 Alpine-Renault A525 |
|
10. (4) Lando Norris No time McLaren-Mercedes MCL39 |
||
Rząd 6 | 11. (23) Alexander Albon 1’28.109 Williams-Mercedes FW47 |
|
12. (30) Liam Lawson 1’28.191 Racing Bulls-Honda RBPT 02 |
||
Rząd 7 | 13. (14) Fernando Alonso 1’28.303 Aston Martin-Mercedes AMR25 |
|
14. (6) Isack Hadjar 1’28.418 Racing Bulls-Honda RBPT 02 |
||
Rząd 8 | 15. (87) Oliver Bearman 1’28.648 Haas-Ferrari VF-25 |
|
16. (18) Lance Stroll 1’28.645 Aston Martin-Mercedes AMR25 |
||
Rząd 9 | 17. (7) Jack Doohan 1’28.739 Alpine-Renault A525 |
|
18. (27) Nico Hulkenberg 1’28.782 Sauber-Ferrari C45 |
||
Rząd 10 | 19. (31) Esteban Ocon 1’29.092 Haas-Ferrari VF-25 |
|
20. (5) Gabriel Bortoleto 1’29.462 Sauber-Ferrari C45 |