Carlos Sainz zdobył pole position do Grand Prix Meksyku, pokonując Maxa Verstappena i Lando Norrisa o dwie dziesiąte sekundy. Hiszpański kierowca Ferrari zaliczył dwa szybkie okrążenia w Q3, oba wystarczająco dobre na pole position, co sprawiło, że wystartuje z pierwszej pozycji, wyprzedzając liderów mistrzostw. Charles Leclerc, jego zespołowy kolega z Ferrari, ustawi się na czwartym miejscu.
W Q1 Ferrari rozpoczęło na średnich oponach, podczas gdy Red Bulle wybrały miękkie. Verstappen ustanowił początkowy najszybszy czas 1’16.998, wyprzedzając Norrisa. Problemy mieli Sergio Perez i Oscar Piastri, którzy znaleźli się na końcu stawki. Piastri nie zdołał poprawić czasu na tyle, by awansować, co zakończyło jego udział w kwalifikacjach na 19. pozycji. Perez także odpadł, kończąc kwalifikacje na rozczarowującym 18. miejscu przed własną publicznością.
W Q2 Verstappen rozpoczął sesję na świeżych miękkich oponach i uzyskał 1’16.629. Norris szybko odpowiedział czasem 1’16.3, co przesunęło go na szczyt tabeli. Leclerc, którego pierwszy przejazd został unieważniony za przekroczenie limitów toru, w końcu zdołał poprawić czas, co pozwoliło mu awansować do Q3. Na koniec sesji czerwone flagi zostały wywieszone po wypadku Yukiego Tsunody w 12. zakręcie, co wyeliminowało kilku kierowców w strefie zagrożenia, w tym Fernando Alonso i Lance’a Strolla.
W Q3 po opóźnieniu spowodowanym naprawą bariery przez Tsunodę, Verstappen początkowo uzyskał prowizoryczne pole position czasem 1’16.368, ale jego wynik został unieważniony za przecięcie zakrętu. Sainz i Leclerc wykorzystali sytuację, przejmując czołowe pozycje – Sainz z czasem 1’16.055 był najszybszy. Russell i Hamilton zajmowali trzecie i czwarte miejsce, podczas gdy Norris początkowo był piąty.
W swojej ostatecznej próbie Verstappen ustanowił czas 1’16.171, co pozwoliło mu pokonać Leclerca, lecz nie wystarczyło na pole position. Sainz jeszcze bardziej poprawił swój czas na 1’15.946, co zagwarantowało mu pole position z przewagą ponad dwóch dziesiątych sekundy nad Verstappenem. Norris ukończył kwalifikacje na trzecim miejscu, wyprzedzając Leclerca oraz obu kierowców Mercedesa, Russella i Hamiltona.
Kevin Magnussen zapewnił sobie siódme miejsce dla Haasa, za nim uplasował się Pierre Gasly. Alexander Albon zakończył na dziewiątej pozycji, a Nico Hulkenberg domknął pierwszą dziesiątkę.
Rząd 1 | 1. (55) Carlos Sainz Jnr 1’15.946 Ferrari SF-24 |
|
2. (1) Max Verstappen 1’16.171 Red Bull-Honda RBPT RB20 |
||
Rząd 2 | 3. (4) Lando Norris 1’16.260 McLaren-Mercedes MCL38 |
|
4. (16) Charles Leclerc 1’16.265 Ferrari SF-24 |
||
Rząd 3 | 5. (63) George Russell 1’16.356 Mercedes W15 |
|
6. (44) Lewis Hamilton 1’16.651 Mercedes W15 |
||
Rząd 4 | 7. (20) Kevin Magnussen 1’16.886 Haas-Ferrari VF-24 |
|
8. (10) Pierre Gasly 1’16.892 Alpine-Renault A524 |
||
Rząd 5 | 9. (23) Alexander Albon 1’17.065 Williams-Mercedes FW46 |
|
10. (27) Nico Hulkenberg 1’17.365 Haas-Ferrari VF-24 |
||
Rząd 6 | 11. (22) Yuki Tsunoda 1’17.129 RB-Honda RBPT 01 |
|
12. (30) Liam Lawson 1’17.162 RB-Honda RBPT 01 |
||
Rząd 7 | 13. (14) Fernando Alonso 1’17.168 Aston Martin-Mercedes AMR24 |
|
14. (18) Lance Stroll 1’17.294 Aston Martin-Mercedes AMR24 |
||
Rząd 8 | 15. (77) Valtteri Bottas 1’17.817 Sauber-Ferrari C44 |
|
16. (43) Franco Colapinto 1’17.558 Williams-Mercedes FW46 |
||
Rząd 9 | 17. (81) Oscar Piastri 1’17.597 McLaren-Mercedes MCL38 |
|
18. (11) Sergio Perez 1’17.611 Red Bull-Honda RBPT RB20 |
||
Rząd 10 | 19. (24) Zhou Guanyu 1’18.072 Sauber-Ferrari C44 |
|
20. (31) Esteban Ocon 1’17.617 Alpine-Renault A524 |