George Russell był najszybszy w pierwszej sesji treningowej Grand Prix Meksyku, wyprzedzając Carlosa Sainza o trzy dziesiąte sekundy. Sesja była przerywana z powodu wypadku między Alexandrem Albonem a Oliverem Bearmanem. Russell osiągnął najlepszy czas mimo utrudnień na torze i udziału młodych kierowców, którzy zastąpili regularnych zawodników. Andrea Kimi Antonelli zasiadł za sterami Mercedesa Lewisa Hamiltona, a Pato O’Ward miał okazję wystartować w McLarenie na swoim domowym torze.
Sesja została wstrzymana już po pięciu minutach, gdy na torze pojawiły się fragmenty samochodów Maxa Verstappena i Antonellego. Po usunięciu przeszkód trening wznowiono, jednak Verstappen potrzebował dodatkowego czasu na naprawy samochodu, zanim mógł wrócić na tor. W pierwszej połowie sesji większość kierowców używała twardych opon – najszybszy czas uzyskał wtedy Sainz, a Russell zajmował drugie miejsce, z czasem o jedną dziesiątą sekundy gorszym od Ferrari.
Kolejne czerwone flagi pojawiły się po wypadku Albona, który wypadł z toru na wyjściu z zakrętu dziewięć i zderzył się z Bearmanem. Obaj kierowcy wyszli z incydentu bez szwanku, lecz ich samochody były zbyt uszkodzone, by kontynuować jazdę. Po około 10 minutach przerwy sesję wznowiono, a kierowcy przeszli na miękkie opony, co pozwoliło Russellowi wykręcić czas poniżej 1’18, utrzymując przewagę nad Sainzem.
Pod koniec sesji Verstappen zgłosił spadek mocy i zakończył jazdę, pozostawiając Russella na czele tabeli czasów. Sainz zakończył na drugim miejscu, a Yuki Tsunoda zajął trzecią pozycję, wyprzedzając Verstappena. Nico Hulkenberg, Oscar Piastri, Esteban Ocon i inni kierowcy uzupełnili pierwszą dziesiątkę. Wśród młodych kierowców Antonelli okazał się najszybszy, plasując się na 12. miejscu, natomiast Robert Shwartzman został wezwany przed sędziów za domniemane wyprzedzanie pod żółtą flagą.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 | 1’17.998 | |
2 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’18.315 | 0.317 |
3 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 | 1’18.699 | 0.701 |
4 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’18.839 | 0.841 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’18.904 | 0.906 |
6 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’18.958 | 0.960 |
7 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 | 1’18.996 | 0.998 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 | 1’19.048 | 1.050 |
9 | 30 | Liam Lawson | RB-Honda RBPT | 01 | 1’19.093 | 1.095 |
10 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’19.094 | 1.096 |
11 | 43 | Franco Colapinto | Williams-Mercedes | FW46 | 1’19.109 | 1.111 |
12 | 12 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | W15 | 1’19.200 | 1.202 |
13 | 29 | Pato O’Ward | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’19.295 | 1.297 |
14 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’19.335 | 1.337 |
15 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 | 1’19.340 | 1.342 |
16 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’19.600 | 1.602 |
17 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 | 1’19.812 | 1.814 |
18 | 34 | Felipe Drugovich | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’19.819 | 1.821 |
19 | 97 | Robert Shwartzman | Sauber-Ferrari | C44 | 1’19.988 | 1.990 |
20 | 38 | Oliver Bearman | Ferrari | SF-24 | 1’21.256 | 3.258 |