Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru, wyprzedzając Lando Norrisa o zaledwie jedną dziesiątą sekundy na wymagającym torze Marina Bay. Kierowcy rozpoczęli weekend wyścigowy w pełnym słońcu, mierząc się z trudnymi warunkami – tor był zakurzony i śliski, co dodatkowo utrudniało utrzymanie przyczepności. Mimo że sygnalizator na końcu alei serwisowej zapalił się na zielono, nie wszyscy byli gotowi, by od razu wyruszyć na tor.
Zespół McLarena napotkał trudności jeszcze przed rozpoczęciem sesji. Podczas rutynowych ćwiczeń pit stopów, tylne lewe koło w bolidzie Oscara Piastriego zaklinowało się, co uniemożliwiło szybkie wyjazd Australijczyka na tor. Mechanicy zdołali rozwiązać problem bez uszkodzenia zawieszenia, ale Piastri stracił cenny czas na torze. Ostatecznie, zdążył wrócić do rywalizacji przed zakończeniem sesji, co pozwoliło mu na zebranie istotnych danych na dalszą część weekendu.
Valtteri Bottas wyraził swoje niezadowolenie z powodu kilku incydentów podczas treningu. Najpierw Franco Colapinto przeszkodził mu na końcu jednego z okrążeń, a chwilę później Sergio Perez znalazł się na jego torze jazdy, kiedy Bottas próbował poprawić swój czas. Mimo tych przeszkód Fin kontynuował swoje przejazdy, jednak nie zdołał znaleźć idealnego okrążenia.
Lando Norris uzyskał czas 1:32.165 na miękkich oponach, mimo kilku momentów, w których jego bolid wpadał w poślizg. Leclerc odpowiedział, osiągając minimalnie lepszy wynik, zanim poprawił swój czas na 1:31.763, co zapewniło mu pierwsze miejsce. Carlos Sainz Jr. zajął trzecie miejsce, potwierdzając dobrą formę zespołu Ferrari. W końcówce sesji zespoły skupiły się na dłuższych przejazdach, przygotowując się do dalszej części weekendu.
Pod koniec sesji kilku kierowców zgłaszało problemy z hamowaniem. Sergio Perez narzekał na działanie przedniego prawego hamulca, co spowodowało blokadę kół w zakręcie numer 13. Kierowcy Haasa również mieli problemy z hamulcami, a Lewis Hamilton, po problemach w Baku, nadal nie był zadowolony z przyczepności swojego Mercedesa. Ostatecznie Leclerc zakończył sesję na pierwszym miejscu, przed Norrisem i Sainzem, a Max Verstappen uplasował się na czwartej pozycji. Yuki Tsunoda zamknął pierwszą piątkę.
Leclerc potwierdził swoją dominację w pierwszej sesji treningowej, ale przed nami jeszcze wiele wyzwań, które z pewnością zmienią układ sił w dalszej części weekendu.
Wyniki 1 trenigu przed GP Singapuru
P. |
# |
Driver |
Team |
Model |
Time |
Gap |
1 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
SF-24 |
1’31.763 |
|
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren-Mercedes |
MCL38 |
1’31.839 |
0.076 |
3 |
55 |
Carlos Sainz Jnr |
Ferrari |
SF-24 |
1’31.952 |
0.189 |
4 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull-Honda RBPT |
RB20 |
1’32.097 |
0.334 |
5 |
22 |
Yuki Tsunoda |
RB-Honda RBPT |
01 |
1’32.263 |
0.500 |
6 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren-Mercedes |
MCL38 |
1’32.369 |
0.606 |
7 |
3 |
Daniel Ricciardo |
RB-Honda RBPT |
01 |
1’32.375 |
0.612 |
8 |
23 |
Alexander Albon |
Williams-Mercedes |
FW46 |
1’32.451 |
0.688 |
9 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin-Mercedes |
AMR24 |
1’32.610 |
0.847 |
10 |
31 |
Esteban Ocon |
Alpine-Renault |
A524 |
1’32.615 |
0.852 |
11 |
43 |
Franco Colapinto |
Williams-Mercedes |
FW46 |
1’32.618 |
0.855 |
12 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
W15 |
1’32.679 |
0.916 |
13 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine-Renault |
A524 |
1’32.694 |
0.931 |
14 |
11 |
Sergio Perez |
Red Bull-Honda RBPT |
RB20 |
1’32.767 |
1.004 |
15 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin-Mercedes |
AMR24 |
1’32.778 |
1.015 |
16 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
W15 |
1’33.334 |
1.571 |
17 |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
VF-24 |
1’33.377 |
1.614 |
18 |
77 |
Valtteri Bottas |
Sauber-Ferrari |
C44 |
1’33.485 |
1.722 |
19 |
24 |
Zhou Guanyu |
Sauber-Ferrari |
C44 |
1’33.585 |
1.822 |
20 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Haas-Ferrari |
VF-24 |
1’33.797 |
2.034 |