Lando Norris zdominował Grand Prix Singapuru, zdobywając swoje trzecie zwycięstwo w sezonie, mimo że dwukrotnie uderzył w ścianę podczas wyścigu. Kierowca McLarena prowadził od startu do mety, wypracowując przewagę ponad 20 sekund nad Maxem Verstappenem, co czyni jego wyczyn jeszcze bardziej imponującym, biorąc pod uwagę brak Safety Cara przez cały wyścig.
Oscar Piastri dopełnił podium, kończąc na trzecim miejscu. W drugiej fazie wyścigu zdołał wyprzedzić obu kierowców Mercedesa, co było kluczowe dla zespołu McLaren. Od samego startu Norris utrzymał prowadzenie, a Verstappen musiał bronić się przed atakiem Lewisa Hamiltona, który ruszał na miękkich oponach.
Na 15. okrążeniu Norris miał za zadanie wypracować pięciosekundową przewagę nad Verstappenem, co udało mu się osiągnąć już przed końcem 11. okrążenia. Hamilton, który pierwszy z czołówki zmienił opony na twardsze, zjechał do boksów na 17. okrążeniu. McLaren starał się jak najdłużej przedłużyć stint Norrisa, by nie musiał zjeżdżać przed Verstappenem, mimo że jego przewaga rosła do ponad 20 sekund.
Na 29. okrążeniu Norris popełnił drobny błąd, blokując koła przy hamowaniu i uderzając w barierę na zakręcie 14. McLaren poinformował, że uszkodzenia przedniego skrzydła były nieznaczne. Red Bull odpowiedział, zjeżdżając z Verstappenem po nowe opony na tym samym okrążeniu, a Norris zjechał po twarde opony chwilę później.
Po pit stopie Norris nadal powiększał swoją przewagę nad Verstappenem, a Piastri kontynuował swoją walkę, wyprzedzając oba Mercedesy, co zapewniło mu trzecie miejsce. Norris mimo kontaktu z barierą na zakręcie 10, utrzymał koncentrację i bezproblemowo dojechał do mety, zapewniając sobie kolejne zwycięstwo.
Verstappen finiszował na drugim miejscu, a Piastri na trzecim, kończąc wyścig, który przeszedł do historii jako pierwszy w Singapurze bez interwencji Safety Cara. George Russell utrzymał czwarte miejsce, mimo nacisku ze strony Charlesa Leclerca, który ostatecznie musiał zadowolić się piątą pozycją.
Hamilton zakończył na szóstym miejscu, wyprzedzając Fernando Alonso, a Nico Hülkenberg zdobył dwa punkty, kończąc na dziewiątym miejscu. Sergio Perez dopełnił pierwszą dziesiątkę, a Daniel Ricciardo zdobył najszybsze okrążenie wyścigu, po zjeździe na nowe opony tuż przed końcem rywalizacji.
Wyniki wyścigu GP Singapuru 2024
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid |
---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 |
2 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 |
3 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 |
4 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 |
5 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 |
6 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 |
7 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 |
8 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 |
10 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 |
11 | 43 | Franco Colapinto | Williams-Mercedes | FW46 |
12 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 |
13 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 |
14 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 |
15 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 |
16 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 |
17 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 |
18 | 3 | Daniel Ricciardo | RB-Honda RBPT | 01 |
19 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-24 |
20 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 |
Klasyfikacja kierowców
Poz | Kierowca | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | 331 | |
2 | Lando Norris | 279 | 52 |
3 | Charles Leclerc | 245 | 86 |
4 | Oscar Piastri | 237 | 94 |
5 | Carlos Sainz Jnr | 190 | 141 |
6 | Lewis Hamilton | 174 | 157 |
7 | George Russell | 155 | 176 |
8 | Sergio Perez | 144 | 187 |
9 | Fernando Alonso | 62 | 269 |
10 | Nico Hulkenberg | 24 | 307 |
11 | Lance Stroll | 24 | 307 |
12 | Yuki Tsunoda | 22 | 309 |
13 | Alexander Albon | 12 | 319 |
14 | Daniel Ricciardo | 12 | 319 |
15 | Pierre Gasly | 8 | 323 |
16 | Oliver Bearman | 7 | 324 |
17 | Kevin Magnussen | 6 | 325 |
18 | Esteban Ocon | 5 | 326 |
19 | Franco Colapinto | 4 | 327 |
20 | Zhou Guanyu | 0 | 331 |
21 | Logan Sargeant | 0 | 331 |
22 | Valtteri Bottas | 0 | 331 |
Klasyfikacja konstruktorów
Poz | Zespół | Punkty | Strata |
---|---|---|---|
1 | McLaren | 516 | |
2 | Red Bull | 475 | 41 |
3 | Ferrari | 441 | 75 |
4 | Mercedes | 329 | 187 |
5 | Aston Martin | 86 | 430 |
6 | RB | 34 | 482 |
7 | Haas | 31 | 485 |
8 | Williams | 16 | 500 |
9 | Alpine | 13 | 503 |
10 | Sauber | 0 | 516 |