Lando Norris był najszybszy, wyprzedzając Maxa Verstappena o dwie dziesiąte sekundy w mokrej i wietrznej pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Holandii.
Norris, mając nowe tylne skrzydło w swoim McLarenie, rozpoczął weekend pozytywnie, ustanawiając najlepszy czas 1:12.322, gdy tor Zandvoort zaczął wysychać pod koniec pierwszej godziny jazdy. Zgodnie z przewidywaniami, sesję na nadmorskim torze zakłócały ulewy i silne wiatry. Na początku tylko kilka bolidów wyjechało na tor, w tym młody kierowca Ferrari, Robert Shwartzman, który zastępował Valtteriego Bottasa.
Nico Hulkenberg dwukrotnie wypadł z toru – najpierw w zakręcie dziesiątym, a potem w dziewiątym – ale zdołał powrócić na tor. Pierwsze mierzone okrążenie zostało wykonane po 17 minutach przez Charlesa Leclerca, który uzyskał czas 1:26.111 na mokrych oponach. Niedługo potem, gdy deszcz zaczął ustępować, Max Verstappen wyjechał na tor na oponach pośrednich, jednak jego pierwsze mierzone okrążenie zostało zepsute przez obrót w wolnej szykanie.
Norris wysunął się na prowadzenie z czasem 1:20.395, ale tor stał się zbyt suchy na opony pośrednie. Ostatecznie, na mniej niż 15 minut przed końcem sesji, kierowcy zaczęli wyjeżdżać na miękkich oponach, co pozwoliło na znaczne poprawienie czasów. Norris wykorzystał najszybsze opony, aby natychmiast urwać trzy sekundy z najlepszego dotychczasowego czasu.
W ostatnich minutach na torze było już wszystkich 20 kierowców. Norris ustanowił najlepszy czas sesji 1:12.322, a Verstappen był drugi, wolniejszy o dwie dziesiąte sekundy. Lewis Hamilton zajął trzecie miejsce dla Mercedesa, wyprzedzając Carlosa Sainza Juniora i George'a Russella. Alexander Albon był szósty, a za nim Oscar Piastri i dwaj kierowcy Haasa – Nico Hulkenberg i Kevin Magnussen. Zhou Guanyu zamknął pierwszą dziesiątkę, a Shwartzman zakończył sesję na 16. miejscu, utrzymując swój bolid na torze przez cały czas trwania sesji.
Zdjęcie: McLaren
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’12.322 | |
2 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’12.523 | 0.201 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 | 1’13.006 | 0.684 |
4 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’13.074 | 0.752 |
5 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 | 1’13.142 | 0.820 |
6 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 | 1’13.159 | 0.837 |
7 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’13.230 | 0.908 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’13.563 | 1.241 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’13.597 | 1.275 |
10 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 | 1’13.965 | 1.643 |
11 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’14.151 | 1.829 |
12 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’14.279 | 1.957 |
13 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 | 1’14.306 | 1.984 |
14 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 | 1’14.418 | 2.096 |
15 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’14.467 | 2.145 |
16 | 97 | Robert Shwartzman | Sauber-Ferrari | C44 | 1’14.658 | 2.336 |
17 | 2 | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | FW46 | 1’15.605 | 3.283 |
18 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 | 1’15.796 | 3.474 |
19 | 3 | Daniel Ricciardo | RB-Honda RBPT | 01 | 1’16.231 | 3.909 |
20 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 | 1’22.036 | 9.714 |