Lance Stroll z zespołu Aston Martin zapewnił sobie najszybszy czas podczas jedynej sesji treningowej weekendu Grand Prix Chin, gdy Formuła 1 powróciła na tor Shanghai International Circuit.
Najlepszy czas Strolla - 1:36.302 na miękkich oponach - był o trzy dziesiąte sekundy szybszy niż czas Oscara Piastri z McLarena oraz dwóch kierowców Red Bulla, Maxa Verstappena i Sergio Pereza.
Niebo było zachmurzone, a temperatury powietrza i toru były nieco wyższe niż wcześniejsze prognozy sugerowały. Zaledwie godzina wolnych treningów przed sprintowymi kwalifikacjami sprawiła, że zespoły przyjęły zróżnicowane podejścia do swoich planów na sesję.
Stroll osiągnął najlepszy czas pod koniec godziny na miękkich oponach. Jednak jego najlepszy czas był o około dwie i pół sekundy wolniejszy niż najszybszy czas pierwszego treningu Grand Prix Chin w 2019 roku, ustanowiony przez Sebastiana Vettela, co wskazuje, że czasy okrążeń mają jeszcze duży potencjał do poprawy.
Kierowca zespołu Aston Martin wyprzedził McLarena Piastriego na szczycie tabeli czasów, podczas gdy dwóch kierowców Red Bulla, Verstappen i Perez, zajęło kolejne pozycje. Kierowcy zespołu Haas, Nico Hulkenberg i Kevin Magnussen, zajęli piąte i szóste miejsce, a Esteban Ocon z Alpine był siódmy. Alexander Albon, Daniel Ricciardo i Valtteri Bottas uzupełnili pierwszą dziesiątkę, a Zhou Guanyu był tuż za swoim kolegą z zespołu na 11. miejscu.
Kilka czołowych zespołów znalazło się poza pierwszą dziesiątką, w tym Ferrari Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza Jr. odpowiednio na 13. i 14. miejscu. Lando Norris był daleko w tyle na 16. pozycji, ale tylko po porzuceniu swojego szybkiego okrążenia na miękkich oponach po tym, jak był najszybszy we dwóch pierwszych sektorach. Mercedesy George'a Russella i Lewisa Hamiltona oraz Fernando Alonso zajęli odpowiednio 17., 18. i 19. miejsce, ponieważ wszyscy trzej użyli tylko jednego kompletu twardych opon podczas sesji.
Trening został krótko przerwany 15 minut po rozpoczęciu, gdy na wewnętrznej stronie zakrętu numer 7 zapalił się kawałek trawy. Mały pożar zmusił dyrektora wyścigu, Nielsa Witticha, do przerwania sesji czerwoną flagą. Po krótkiej przerwie w celu ugaszenia płonącego fragmentu, trening został wznowiony kilka minut później.
Lewis Hamilton otrzymał ostrzeżenie czarno-białe za nieprzestrzeganie białej linii na wjeździe do alei serwisowej po bliskim kontakcie między kierowcą Mercedesa, Hulkenbergiem i Piastriem na ostatnim zakręcie, co zmusiło Hamiltona do zjechania do alei serwisowej. Piastri i Fernando Alonso również obaj zjechali na ucieczkę przy wjeździe do alei serwisowej, testując, jak bardzo mogą się ścigać podczas swoich ostatnich okrążeń.
Wyniki 1 treningu przed GP Chin
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’36.302 | 21 | |
2 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’36.629 | 0.327 | 24 |
3 | 1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’36.660 | 0.358 | 25 |
4 | 11 | Sergio Perez | Red Bull-Honda RBPT | RB20 | 1’36.690 | 0.388 | 24 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’37.101 | 0.799 | 23 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-24 | 1’37.118 | 0.816 | 23 |
7 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A524 | 1’37.213 | 0.911 | 23 |
8 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW46 | 1’37.229 | 0.927 | 19 |
9 | 3 | Daniel Ricciardo | RB-Honda RBPT | 01 | 1’37.238 | 0.936 | 25 |
10 | 77 | Valtteri Bottas | Sauber-Ferrari | C44 | 1’37.530 | 1.228 | 24 |
11 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | C44 | 1’37.626 | 1.324 | 24 |
12 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 01 | 1’38.006 | 1.704 | 27 |
13 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | SF-24 | 1’38.090 | 1.788 | 20 |
14 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | SF-24 | 1’38.284 | 1.982 | 19 |
15 | 2 | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | FW46 | 1’38.286 | 1.984 | 23 |
16 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL38 | 1’38.630 | 2.328 | 21 |
17 | 63 | George Russell | Mercedes | W15 | 1’38.806 | 2.504 | 21 |
18 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W15 | 1’38.839 | 2.537 | 24 |
19 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | AMR24 | 1’38.936 | 2.634 | 22 |
20 | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | A524 | 1’39.276 | 2.974 | 21 |