Audi w F1 w 2026 i chińskie powiązania


W obliczu nadchodzącej ery Audi w Formule 1, zdobywca Le Mans, Richard Bradley, argumentuje za niezmienionym składem kierowców, widząc "duży potencjał marketingowy" do wykorzystania na chińskim rynku poprzez Zhou Guanyu, przy jednoczesnym pozostawieniu Valtteriego Bottasa.

Sauber znajduje się w dwusezonowym okresie przejściowym po zakończeniu partnerstwa z Alfa Romeo, wchodząc w nową współpracę, która uczyni ich zespołem fabrycznym Audi w F1 od 2026 roku.

Już teraz pojawia się wiele spekulacji dotyczących składu kierowców w pierwszym zespole Audi, w tym nazwiska takie jak Carlos Sainz, Nico Hulkenberg i Esteban Ocon. Ale czy Audi zdecyduje, że jeśli coś działa, nie ma potrzeby naprawiania?

Prognozy wskazują, że Audi może zdecydować się utrzymać Valtteriego Bottasa i Zhou Guanyu. Bradley, zwycięzca klasy LMP2 Le Mans z 2015 roku, wypowiadając się w podcaście On Track GP, odnosząc się do swoich własnych doświadczeń życia w Chinach, omawiał ogromną obecność marki Audi w tym kraju.

Dlatego posiadanie jedynego chińskiego kierowcy F1 na gridzie, czyli Zhou, to szansa, której Bradley uważa, że producent chętnie skorzysta. Na pytanie, czy uważa, że Zhou czy Bottas będą w zespole w 2026 roku, Bradley odpowiedział: "O tak, jestem bardzo, bardzo pewien, że tak będzie. Po pierwsze, jeśli chodzi o Zhou, jestem całkiem pewien, że Chiny to największy rynek Audi. Ale nawet jeśli nie jest to rynek Audi, to zdecydowanie Grupa Volkswagen ma duży potencjał marketingowy w Chinach. Mieszkając w Chinach przez trzy lata, wszędzie, gdzie idziesz, widzisz samochód Grupy Volkswagen, a przeważnie Audi. Przykładowo Audi ma prawa do nazwy toru Formuły 1 w Szanghaju. W tej chwili nazywa się Shanghai Audi International Circuit. Więc myślę, że ma sens, aby zostawić Zhou tam. Poza tym, nie robi tego źle."

Audi z pewnością skorzystałoby również z weterana Formuły 1 po drugiej stronie garażu, co już mają, a z sukcesem w postaci Bottasa. Fiński kierowca doskonale wie, jak przyczynić się do zwycięstw w zespole, będąc częścią pięciu triumfów w Klasyfikacji Konstruktorów z Mercedesem. Bradley uważa, że to doświadczenie byłoby atutem dla Audi.

"I oczywiście Valtteri, z doświadczeniem, jakie zdobył w Meredesie i faktem, że był dosyć solidny przez cały okres w Alfa, myślę, że to jest taki gość, którego bardzo chętnie byś miał, wprowadzając producenta takiego jak Audi", sugeruje Bradley.

Bottas i Zhou tworzą skład kierowców w zespole Hinwil od 2022 roku.

W mojej ocenie Mick Schumacher lub Nico Hulkenberg mogą być kandydatami, ponieważ pochodzą z Niemiec, co może być wsparciem dla Audi. Ja również kwestionuję motywację Bottasa za dwa lata, ale z drugiej strony wszyscy mówili, że Kimi Raikkonen nigdy nie miał motywacji.

Najczęściej zadawane pytania:

1. "Czy skład kierowców zespołu Audi w Formule 1 pozostanie niezmieniony w nadchodzącej erze marki?"

2. "Jakie są spekulacje dotyczące potencjalnych kierowców, takich jak Carlos Sainz, Nico Hulkenberg i Esteban Ocon, w zespole Audi?"

3. "Dlaczego Richard Bradley uważa, że utrzymanie Zhou Guanyu w zespole Audi ma duży potencjał marketingowy, zwłaszcza w kontekście rynku chińskiego?"

4. "Czy doświadczenie Valtteriego Bottasa z Meredesem jest istotnym atutem dla Audi, jak sugeruje Richard Bradley?"

5. "Czy istnieją inne propozycje co do kierowców, którzy mogliby dołączyć do zespołu Audi, takie jak Mick Schumacher czy Nico Hulkenberg, z uwagi na ich niemieckie pochodzenie?"