Charles Leclerc najszybszy w jedynym treningu przed kwalifikacjami do Grand Prix na torze Imola. Ferrari było o prawie półtorej sekundy szybsze od Red Bulla Maxa Verstappena, a dwa samochody Haasa - Kevin Magnussen i Mick Schumacher - o trzy sekundy gorsze od Leclerca, który był czwarty i piąty.
Po tym, jak pierwsza sesja treningowa Formuły 3 została wielokrotnie przerwana przez czerwoną flagę w deszczu, a sesja treningowa Formuły 2 nie rozpoczęła się z powodu mokrej nawierzchni, tor był wciąż nasiąknięty, gdy samochody Formuły 1 po raz pierwszy wyjechały na tor Imola. Gdy w końcu przestało padać i pojawiło się zielone światło, zespoły bez wahania wyjechały na zdradliwy tor na oponach typu "full wet".
Jak można się było spodziewać, śliska nawierzchnia oferowała minimalną przyczepność. Nicholas Latifi wypadł z toru na zakręcie Tosa, ale udało mu się wrócić na tor z minimalnymi uszkodzeniami. W ciągu pierwszych 20 minut sesji Leclerc dwukrotnie zaliczył obrót, najpierw po uderzeniu w tarki na szykanie Variante Alta, a następnie na wyjściu z Acque Minerali.
Sebastian Vettel omal nie wypadł z toru na pierwszym lewym łuku, a Lando Norris zjechał w żwir i po powrocie na tor wycofał się do pit lane. Esteban Ocon miał szybką jazdę na Rivazza, ale na szczęście udało mu się uniknąć wjechania w żwirową pułapkę.
Tuż przed połową sesji Vettel został pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor na oponach pośrednich, uzyskując czas okrążenia o nieco ponad sześć dziesiątych wolniejszy od najlepszego czasu Sergio Pereza na pełnym sprzęcie.
W miarę trwania sesji stało się jasne, że tor oferuje więcej czasu na okrążeniu dla kierowców na oponach pośrednich. Pomimo trzeciego w tej sesji obrotu na wyjściu z szykany Tamburello, Leclerc pojechał najszybciej ze wszystkich i z okrążenia na okrążenie był coraz szybszy, podczas gdy kolega z zespołu Carlos Sainz Jnr poprawił się i zajął drugie miejsce.
Tutaj kupicie specjalny kubek F1 Fan Klub - oficjalny sklepWyniki 1 trening
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | F1-75 | 1’29.402 | 24 | |
2 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | F1-75 | 1’30.279 | 0.877 | 25 |
3 | 1 | Max Verstappen | Red Bull | RB18 | 1’30.867 | 1.465 | 20 |
4 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | VF-22 | 1’32.439 | 3.037 | 23 |
5 | 47 | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | VF-22 | 1’32.988 | 3.586 | 22 |
6 | 11 | Sergio Perez | Red Bull | RB18 | 1’33.012 | 3.610 | 17 |
7 | 14 | Fernando Alonso | Alpine-Renault | A522 | 1’33.160 | 3.758 | 13 |
8 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | 1’33.365 | 3.963 | 22 |
9 | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Red Bull | AT03 | 1’33.611 | 4.209 | 18 |
10 | 63 | George Russell | Mercedes | W13 | 1’34.262 | 4.860 | 21 |
11 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | 1’34.615 | 5.213 | 19 |
12 | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Red Bull | AT03 | 1’35.104 | 5.702 | 19 |
13 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | A522 | 1’35.420 | 6.018 | 14 |
14 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | MCL36 | 1’35.502 | 6.100 | 12 |
15 | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | MCL36 | 1’35.625 | 6.223 | 14 |
16 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | 1’36.033 | 6.631 | 22 |
17 | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | FW44 | 1’36.461 | 7.059 | 16 |
18 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W13 | 1’36.464 | 7.062 | 17 |
19 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | 1’37.450 | 8.048 | 21 |
20 | 6 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | FW44 | 1’39.698 | 10.296 | 14 |