Pod sam koniec pierwszego dnia testu w Bahrajnie Pierre Gasly umieścił bolid Alpha Tauri na czele tabeli czasów. Wykorzystał do tego opony C5, najbardziej miękką z dostępnych mieszanek, i uzyskał 1'33.902 - najszybszy czas dnia. Carlos Sainz Jnr i Charles Leclerc w Ferrari F1-75 zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Dzień zakończył się nieco wcześniej, 10 minut przed końcem sesji, kiedy to Sergio Perez obrócił swojego Red Bulla w ósmym zakręcie. Meksykanin tyłem wjechał w żwirową pułapkę i nie był w stanie kontynuować jazdy. Sesja została przerwana i nie została wznowiona przed upływem czasu.
Po tym, jak Leclerc ustalił poranne tempo w Ferrari, Sainz czekał przez pierwszą godzinę po południu, ponieważ zespół pracował nad F1-75. W końcu pojawił się na torze i podczas drugiej sesji przejechał w sumie 52 okrążenia, dodając do 64 porannych okrążeń Leclerca.
George Russell zastąpił kolegę z zespołu Lewisa Hamiltona w radykalnie zmienionym Mercedesie W13 z bardzo radykalną konstrukcją, która minimalizuje boczne sekcje.
Lando Norris wsiadł za kierownicę McLarena MCL36 w trybie pilnym rano, po tym jak kolega z zespołu, Daniel Ricciardo, zachorował. Pomimo udziału w obu sesjach, Norris był w stanie przejechać w sumie tylko 50 okrążeń, po tym jak w ciągu dnia zmagał się z widocznymi problemami z hamowaniem.
Gdy słońce zaszło, a samochody zaczęły jeździć na światłach, Gasly, korzystając z opon C5, ustanowił swój najszybszy czas dnia i najszybszy czas w ogóle. Sainz poprawił się na oponach C3, jadąc szybciej niż kolega z zespołu Leclerc, ale był o pół sekundy wolniejszy od najszybszego czasu Gasly'ego.
To było frustrujące popołudnie dla Fernando Alonso w Alpine A522, który zdołał przejechać tylko 24 okrążenia - najmniej spośród wszystkich 15 kierowców, którzy wzięli udział w sesji. Kiedy już udało mu się wyjechać na tor, Alonso znalazł czas na sparing z Astonem Martinem Strolla. Para toczyła improwizowaną walkę od głównej prostej aż do pierwszego sektora.
Zespół Haas nie mogła wziąć udziału w porannej sesji z powodu opóźnień spowodowanych późnym przyjazdem sprzętu na tor, ale kierowca testowy Pietro Fittipaldi zdołał przejechać 47 okrążeń w bolidzie VF-22 po południu.
Wyniki
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Bolid | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri | AT03 | 1’33.902 | 103 | |
2 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | F1-75 | 1’34.359 | 0.457 | 52 |
3 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | F1-75 | 1’34.531 | 0.629 | 64 |
4 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | AMR22 | 1’34.736 | 0.834 | 50 |
5 | 23 | Alexander Albon | Williams | FW44 | 1’35.070 | 1.168 | 104 |
6 | 4 | Lando Norris | McLaren | MCL36 | 1’35.356 | 1.454 | 50 |
7 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | C42 | 1’35.495 | 1.593 | 66 |
8 | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin | AMR22 | 1’35.706 | 1.804 | 39 |
9 | 63 | George Russell | Mercedes | W13 | 1’35.941 | 2.039 | 60 |
10 | 11 | Sergio Perez | Red Bull | RB18 | 1’35.977 | 2.075 | 138 |
11 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | W13 | 1’36.365 | 2.463 | 62 |
12 | 14 | Fernando Alonso | Alpine | A522 | 1’36.745 | 2.843 | 24 |
13 | 31 | Esteban Ocon | Alpine | A522 | 1’36.768 | 2.866 | 42 |
14 | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | C42 | 1’37.164 | 3.262 | 54 |
15 | Pietro Fittipaldi | Haas | VF-22 | 1’37.422 | 3.520 | 47 |