Wszystko o oponach w sprintach kwalifikacyjnych


Poniżej znajdziecie wszystkie informacje dotyczące opon, tego jak będą wykorzystywane i jakie są przepisy ich dotyczące w weekendach Grand Prix, w których odbywać się będzie sprint kwalifikacyjny. Przypominam, że w tym sezonie czekają nas trzy takie sesje.

Każdy kierowca będzie miał do dyspozycji o jeden komplet opon mniej niż zwykle. Będzie to razem dwanaście kompletów i zespoły tutaj nie będą miały wyboru mieszanek, jak ma to miejsce przy normalnych weekendach.

Na każdego kierowcę będzie przypadało sześć kompletów opon miękkich, cztery pośrednie i dwa twarde. Dodatkowo cztery zestawy przejściówek i trzy pełnych deszczówek.

Jeśli w trakcie pierwszego, drugiego treningu lub kwalifikacji będzie padało, to zawodnicy otrzymają dodatkowy komplet opon przejściowych. Kolejny komplet przysługuje im w razie deszczu w trakcie sprintu kwalifikacyjnego.

Harmonogram weekendu: 

1 trening w piątek trwa 60 minut, zawodnicy mogą korzystać tylko z dwóch kompletów opon, obojętnie jaka mieszanka. Jeden z nich muszą oddać na koniec sesji.

Kwalifikacje w piątek, zawodnicy mogą korzystać z pięciu kompletów opon miękkich, dodatkowo jeden z nich może być wykorzystany tylko w Q3. Do niedzielnego wyścigu nie trzeba startować na oponach z Q2. Wybór jest dowolny.

Dziś pojawiła się informacja, że piątkowe kwalifikacje będą się odbywać bardzo późno, około 18-19 polskiego czasu, dzięki czemu spokojnie po pracy będzie można obejrzeć.

2 trening w sobotę trwa 60 minut, zawodnicy mogą korzystać z dowolnej ilości opon, jakie pozostały im do dyspozycji.

Sprint kwalifikacyjny w sobotę. Wybór opon jest dowolny, zawodnicy muszą po dojechaniu do mety oddać komplet opon, na którym przejechali najwięcej okrążeń. Dodatkowo tutaj nie ma obowiązku zjazdu do alei serwisowej i zmiany opon na inne.

W niedzielę każdy zawodnik startuje na takich oponach, jakich chce. Tutaj pozostajemy z przepisem wymuszającym jeden zjazd do alei serwisowej i zmianę opon na inny komplet. Nie dotyczy to wyścigów w deszczu.

O sprintach więcej przeczytacie tutaj