Romain Grosjean udzielił wywiadu swoim rodzimym mediom i stwierdził, że tryb kwalifikacyjny silnika Haasa w 2020 roku nie jest "tak mocny jak kiedyś", co potwierdza, że część ich problemów w tym sezonie wynika po prostu ze słabej jednostki napędowej Ferrari. Taki sam problem ma oczywiście Alfa Romeo.
Przed rozpoczęciem sezonu Formuły 1 2020, FIA wydała dyrektywę techniczną, która zaostrzyła interpretację przepisów dotyczących zużycia paliwa i zarządzania mocą systemu odzyskiwania energii ERS. Wszystko to miało miejsce w związku z zeszłoroczną kontrowersyjną decyzją o nieujawnianiu tego, co Ferrari musi zmienić w swojej jednostce napędowej.
Co powiedział dokładnie Grosjean? "Byłem zszokowany silnikiem. Kiedy jedziemy w trybie kwalifikacyjnym, mocy jest o wiele mniej niż w zeszłym roku. Dużo mniej."
"Tak, wygląda na to, że tryb kwalifikacyjny nie jest tak mocny, jak w przeszłości, ale jestem pewien, że wszyscy pracują tak ciężko, jak tylko mogą, aby znaleźć najlepsze osiągi i upewnić się, że możemy spróbować rozpocząć wyścig w lepszej pozycji".
To oczywiście nie koniec problemów Haasa. Pomimo słabego tempa z wyścigu w Austrii obaj kierowcy wycofali się z powodu awarii hamulców. Na GP Syrii awaryjnie spróbują polepszyć ich chłodznie, ale automatycznie pogorszy to ich aerodynamikę, więc tempo może być jeszcze gorsze.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty