Red Bull zwrócił się do FIA o wyjaśnienie legalności kontrowersyjnego systemu DAS, z którego w tym roku korzysta Mercedes.
Aktualni mistrzowie świata potwierdzili przed tym weekendem, że będą korzystać z DASu, który pozwala kierowcom na regulację kąta zbieżności przednich kół w swoich bolidach. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas obsługują go, przesuwając kierownicą do przodu i tyłu.
Horner powiedział telewizji Sky, że Red Bull poprosił o "wyjaśnienie" i "zadał kilka pytań" FIA. Sami rozważają wprowadzenie DAS do swoich bolidów, ale chcą się dowiedzieć, czy faktycznie wpływa pozytywnie na osiągi.
Ferrari rozważało wprowadzenie systemu podobnego do DAS, ale ostatecznie zrezygnowali, ponieważ nie byli pewni jego legalności.
FIA potwierdziła już, że w przyszłym roku, DAS nie będzie mógł być stosowany w bolidach w związku ze zmianą w regulaminie, która zablokuje możliwość korzystania z takiego systemu.
Aktualizacja: Red Bull po 2 treningu złożył protest. Teraz musimy poczekać na decyzję FIA co dalej, jaką podejmą decyzję i jakie będą konsekwencje.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty