Co za wyścig, a za tydzień powtórka. Wyniki GP Austrii 2020


Valtteri Bottas wygrywa niesamowity wyścig. Teoretycznie prowadził od startu do mety, ale jego wygrana nawet przez chwilę nie była w 100% pewna. Kolejni zawodnicy odpadali z powodu problemów technicznych, samochód bezpieczeństwa co chwilę wyjeżdżał na tor. Trudno było przewidzieć, jak to wszystko się skończy.

Charles Leclerc był drugi, a Lando Norris trzeci. Kierowca Ferrari idealnie wykorzystał okresy neutralizacji i pod koniec założył świeże opony. Obaj dodatkowo skorzystali na tym, że karę doliczenia pięciu sekund otrzymał Lewis Hamilton. Brytyjczyk ostatecznie był sklasyfikowany na czwartym miejscu.

Carlos Sainz dojechał piąty, a Sergio Perez szósty. Gasly, Ocon, Giovinazzi i Vettel zamykali pierwszą dziesiątkę. Do mety dojechało tylko 11 kierowców.

Opis wyścigu: Na godzinę przed startem okazało się, że Lewis Hamilton do wyścigu będzie ruszał z piątego pola. Brytyjczyk otrzymał karę cofnięcia o trzy pozycje, po tym jak zignorował dzień wcześniej żółtą flagę. Tym samym z pole position nadal startował Valtteri Bottas, ale tuż za nim do wyścigu ruszali Max Verstappen i Lando Norris.

Po starcie czołówka utrzymała swoje pozycje. Dopiero po kilku okrążeniach Alex Albon wyprzedził Lando Norrisa. Kierowca McLarena po chwili stracił kolejną pozycję. Na dziesiątym okrążeniu Lewis znalazł się jeszcze przed Albonem.

Verstappen dwa okrążenia później nagle traci moc silnika i zjeżdża do alei serwisowej. Zespół próbował wymienić kierownicę, ale niestety to nie pomogło. Holender wycofał się z wyścigu

Po 15 okrążeniach Bottas siedem sekund przed Hamiltonem. Albon pięć sekund za nimi. Norris czwarty przed Perezem.

Sebastian Vettel awansuje na 8 pozycję, na 19 okrążeniu wyprzedzając Strolla. Kierowca Racing Point ma jakieś problemy i po chwili traci kolejne pozycje. Daniel Ricciardo w tym samym momencie zjeżdża do boksów. Awaria skrzynii biegów sprawiła, że nie mógł kontynuować jazdy.

Lance Stroll po 22 okrążeniach wycofuje się z wyścigu. W jego bolidzie był jakiś problem z czujnikiem.

Na 26 okrążeniu Kevin Magnussen ma problem z hamulcami i wypada z toru. Samochód bezpieczeństwa na torze. Wszyscy zawodnicy, którzy jeszcze nie byli w boksach, zjeżdżają po twarde opony.

Sebastian Vettel obraca się po wznowieniu wyścigu i spada na koniec stawki. Sergio Perez chwilę wcześniej wyprzedza Lando Norrisa.

34 okrążenie, Bottas prowadzi przed Hamiltonem. Jego przewaga skurczyła się do 0,6 sekundy. Alex Albon jedzie 4 sekundy za nimi. Perez jest czwarty i jako jedyny jedzie na pośredniej mieszance do końca wyścigu.

44 okrążenie. Zawodnicy Mercedesa otrzymują informację, żeby omijać krawężniki. Mają problem z sensorami skrzyni biegów.

51 okrążenie na torze pojawia się samochód bezpieczeństwa, po tym jak George Russell wycofuje się z wyścigu i zatrzymuje się na torze. W tym samym momencie z wyścigu odpada Romain Grosjean. Kolejna awaria hamulców w bolidzie zespołu Haas.

Do boksów zjeżdżają Sainz i Albon po nowe komplety opon, kierowca McLarena wybiera pośrednią mieszankę, a Red Bulla miękką. Tymczasem kierowcy Mercedesa są na prowadzeniu, ale muszą omijać tarki i obawiają się awarii.

Wracamy do ścigania dosłownie na kilka zakrętów. Kimi Raikkonen gubi prawe przednie koło i na torze ponownie pojawia się samochód bezpieczeństwa. Alex Albon wyprzedził w międzyczasie Sergio Pereza.

Po restarcie od razu Alex Albon wyprzedza Lewisa Hamiltona, Brytyjczyk dotyka jednak tylnego prawego koła kierowcy Red Bulla i mamy powtórkę z Brazylii. Mercedes jedzie dalej, a Red Bull wyjeżdża ze żwiru na ostatnim miejscu.

Charles Leclerc na nowych oponach wyprzedza Pereza i awansuje na 3 pozycję. Sergio otrzymuję dodatkowo karę doliczenia 5 sekund za przekroczenie prędkości w boksach. Lewis Hamilton również otrzymuję karę 5 sekund za kolizję z Albonem.

Lando Norris wyprzedza Sergio Pereza, któremu kończą się opony. Danił Kvyat odpada z wyścigu po awarii tylnego zawieszenia.

Valtteri Bottas wygrywa. Charles Leclerc awansuje na drugą, a Lando Norris trzecią pozycję po tym jak doliczono na mecie 5 sekund do czasu Hamiltona. Kierowca McLarena na ostatnim kółku wykręcił jeszcze najlepszy czas okrążenia i zdobył dodatkowy punkt.

PozNrKierowcaZespół
177Valtteri BottasMercedes
216Charles LeclercFerrari
34Lando NorrisMcLaren-Renault
444Lewis HamiltonMercedes
555Carlos Sainz JnrMcLaren-Renault
611Sergio PerezRacing Point-Mercedes
710Pierre GaslyAlphaTauri-Honda
831Esteban OconRenault
999Antonio GiovinazziAlfa Romeo-Ferrari
105Sebastian VettelFerrari
116Nicholas LatifiWilliams-Mercedes
1226Daniil KvyatAlphaTauri-Honda
1323Alexander AlbonRed Bull-Honda
147Kimi RaikkonenAlfa Romeo-Ferrari
1563George RussellWilliams-Mercedes
168Romain GrosjeanHaas-Ferrari
1720Kevin MagnussenHaas-Ferrari
1818Lance StrollRacing Point-Mercedes
193Daniel RicciardoRenault
2033Max VerstappenRed Bull-Honda
Najszybsze okrążenie: Lando Norris

Klasyfikacja mistrzostw świata kierowców F1 2020

Pozycja Kierowca Zespół Punkty
1 Valtteri Bottas Mercedes 25
2 Charles Leclerc Ferrari 18
3 Lando Norris McLaren 16
4 Lewis Hamilton Mercedes 12
5 Carlos Sainz McLaren 10
6 Sergio Perez Racing Point 8
7 Pierre Gasly AlphaTauri 6
8 Esteban Ocon Renault 4
9 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 2
10 Sebastian Vettel Ferrari 1
11 Nicholas Latifi Williams 0
12 Daniił Kvyat AlphaTauri 0
13 Alexander Albon Red Bull 0
14 Kimi Raikkonen Alfa Romeo 0
15 George Russell Williams 0
16 Romain Grosjean Haas 0
17 Kevin Magnussen Haas 0
18 Lance Stroll Racing Point 0
19 Daniel Ricciardo Renault 0
20 Max Verstappen Red Bull 0

Klasyfikacja mistrzostw świata konstruktorów F1 2020

Pozycja Nazwa zespołu Punkty
1 Mercedes 37
2 McLaren 26
3 Ferrari 19
4 Racing Point 8
5 AlphaTauri 6
6 Renault 4
7 Alfa Romeo 2
8 Williams 0
9 Red Bull 0
10 Haas 0

Skrót wyścigu