Zespoły ograniczą docisk bolidów na sezon 2021

Dyrektorzy techniczni zespołów uzgodnili wczoraj plan zmniejszenia siły docisku, wytwarzanego przez obecną generację bolidów w sezonie 2021. Wcześniej zespoły zdecydowały o odłożeniu wprowadzenia nowych przepisów technicznych do 2022 roku. Obecne bolidy będą więc wykorzystywane w przyszłym sezonie.

Opony Pirelli również pozostają 13-calowe. Dostawca ogumienia obawiał się, że ciągle rosnące osiągi bolidów będą miały negatywny wpływ na ich produkt, który przecież tak naprawdę został przygotowany na sezon 2019.

Podczas wczorajszej telekonferencji technicznej grupy roboczej rozważano, jak ograniczyć dalszą eskalację osiągów w przyszłym roku. Uzgodniono propozycję wprowadzenia zmian technicznych w elementach aerodynamicznych i podłodze, mające na celu obniżenia siły docisku, a tym samym zmniejszenia obciążenia opon. Zmiany zostaną zatwierdzone w przyszłym tygodniu, wtedy też poznamy ich szczegóły.

Grupa robocza rozważała również, w jaki sposób w przyszłym roku ograniczyć koszta i rozwój bolidów. Zespoły chcą zając się tylko słabymi elementami obecnych konstrukcji, a głównie skupić się na rozwoju bolidów na sezon 2022.

Rozważany jest system "tokenów" rozwojowych, podobny do tego, który był pierwotnie stosowany, gdy sześć lat temu wprowadzono obecną generację hybrydowych silników V6. Dzięki temu zespoły będą mogły skoncentrować swoje programy rozwojowe, na ograniczonej liczbie obszarów przygotowując bolidy na sezon 2021.