Ferrari ma nowe problemy z Mission Winnow

Włoska organizacja Codacons, która walczy o prawa konsumentów, zagroziła podjęciem działań prawnych przeciwko Ferrari i zażądała zajęcie nowego bolidu Formuły 1, twierdząc, że nielegalnie promuje wyroby tytoniowe.

Chodzi oczywiście o markę MissionWinnow, którego logo widnieje na SF1000. Marka ta jest wspierana przez producenta wyrobów tytoniowych Philip Morris International, ale jednocześnie zaprzeczają, że ich znak firmowy ma na celu promocję wyrobów tytoniowych. Codacons twierdzi, że logo Mission Winnow pozwala producentowi na ominięcie zakazów promocji wyrobów tytoniowych w Europie i innych regionach.

Oświadczenie wydane przez firmę Codacons jest poparte przez włoskie Ministerstwo Zdrowia. "W opinii ministerstwa stwierdza się, że "marka MissionWinnow używana przy okazji imprez sportowych Formuły 1 pozwala, poprzez linki na stronie internetowej o tej samej nazwie, promować, choć pośrednio, ważnego producenta papierosów i nowych wyrobów tytoniowych".

Ferrari jeszcze nie skomentowało tych doniesień.