Top Ad unit 728 × 90

 

Honda nie chce wracać do Formuły 1 ze swoim zespołem

Honda nie planuje powrotu do Formuły 1 ze swoim zespołem. W ostatnim czasie pojawiło się dużo plotek, które mówiły, że jak pojawi się ograniczony budżet, to Japończycy rozważą powrót do stawki konstruktorów.

Japoński dostawca silników dla zespołów Red Bulla i Toro Rosso cieszy się najlepszym sezonem od czasu powrotu do Formuły 1. Wygrali w tym sezonie już dwa wyścigi i liczą na więcej do końca roku.

Honda skupiła się na jednostce napędowej i pomimo ogromnych problemów z niezawodnością, w końcu po pięciu latach odnoszą pierwsze sukcesy. Ich obecność w Formule 1 skupiła się w stu procentach na dopracowaniu silnika. Gdyby teoretycznie przejęli zespół Toro Rosso, to na nowo musieliby zająć się aerodynamiką i podwoziem. To kolejna walka i dodatkowo wydane pieniądze, a tego nie chcą.

W Toro Rosso w ten weekend ze wsparciem Hondy w pierwszym treningu będzie brał Naoki Yamamoto. Dyrektor Japońskiej firmy twierdzi, że nie jest to jednorazowy występ.

Honda w Formule 1 odnosiła wiele sukcesów z McLarenem jako dostawca silników. Wcześniej prowadziła zespół fabryczny w latach 1964-1968. Planowali wrócić w 1999 roku jako zespół, ale ostatecznie ich projektant Harvey Postlethwaite zmarł na zawał serca i plany zawiesili. Wrócili 2000 roku jako dostawca silników, a w 2006 roku ze swoim zespołem i w tym samym sezonie zdobyli jedno zwycięstwo. Ich wyniki jednak były coraz gorsze i na koniec sezonu 2008 wycofali się z mistrzostw z powodu światowego kryzysu finansowego w tym czasie.

Masafumi Yamamoto, dyrektor zarządzający Hondy: "Nie ma wiele korzyści z bycia dostawcą w Formule 1, jak jednak wiadomo z naszej nazwy Honda Motor, zaczęliśmy od silnika. Uważamy, że jesteśmy specjalistami w dziedzinie jednostek napędowych, więc chcemy być najlepsi."

Red Bull ostatnio praktycznie powyrzucał kilku kierowców ze swojego programu rozwoju młodych kierowców, żeby uzupełnić skład w Toro Rosso w tym roku, musiał z wygnania wezwać Kvyata i Albona, który później awansował do pierwszego zespołu. Wszystko to wskazywało na możliwą sprzedaż drugiego zespołu.

Teraz wiemy już, że Toro Rosso zmienia nazwę i raczej nie myślą o wyjściu z Formuły 1, a Honda skupi się dalej na dostawach silników.

Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.