Top Ad unit 728 × 90

 

Dlaczego odrzucono pomysł z wymuszeniem 2 zjazdów do boksów

Ostatnio pisałem, że odrzucono wstępnie pomysł wymuszenia na kierowcach korzystania z każdej mieszanki w wyścigu i jednocześnie dwóch zjazdów do boksów.

Dyrektor sportów motorowych Pirelli Mario Isola powiedział, że taka zmiana najprawdopodobniej zmniejszy różnice w strategiach zespołów.

"Była dyskusja na ten temat", potwierdzona przez Isolę w Singapurze. Niestety zmuszenie wszystkich do korzystania tak naprawdę z tych samych mieszanek, tylko co najwyżej w różnej kolejności sprawia, że ilość potencjalnych strategii się zmniejsza.

"Więc jeśli celem jest posiadanie różnych strategii, to nie idziemy w tym kierunku". W tym sezonie już kilka razy mieliśmy zawodników, którzy przedłużali stint na miękkiej oponie po starcie i potem wybierali oponę pośrednią, a inni wybierali twardą. Zdarzyło się też, że najszybsi zawodnicy w Q2 jechali na pośredniej oponie i już na starcie w pierwszej dziesiątka startowała na różnych mieszankach.

W Singapurze toczyła się natomiast dyskusja w innym temacie. Planowane jest zabronienie korzystania z określonych mieszanek w treningach. Dzięki temu zespoły zyskałyby mniej informacji na kwalifikacje i wyścig, tym samym dodałoby to odrobinę nieprzewidywalności na wyścig. Dlaczego?

W tym roku i w przeszłości były weekendy, w których przykładowo w piątek i sobotę padało. Zawodnicy nie mieli okazji sprawdzić, jakie dokładnie jest zużycie opon na poszczególnych oponach. Dzięki temu zespoły później mogą wybrać złą strategię na wyścig i to powoduje nieprzewidywalność.

Oczywiście jest to problem dla zespołów z młodymi, niedoświadczonymi zawodnikami. Isola mówi, że ten pomysł może pojawić się w 2020 roku, ponieważ nie będzie praktycznie zmian w oponach i zespoły nie stracą wiele na takiej zmianie w przepisach.

Sezon 2021 to nowe opony i bolid. Oznacza to bardzo duże zmiany dla wszystkich. Dane dotyczące zużycia opon z poprzednich lat mogą nie mieć kompletnie znaczenia, co oznacza, że wyścigi będą bardziej nieprzewidywalne.
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.