Standardowe części w Formule 1

Formuła 1 chce w przyszłości unikać niepotrzebnych wydatków. Dlatego też części, które nie są widoczne dla fanów i nie przyczyniają się do osiągów poszczególnych kierowców i zespołów, powinny zostać ujednolicone. FIA wysłała zespołom listę standardowych części od 2021 roku.

Jaki jest cel tych zmian? Zespoły powinny unikać niepotrzebnych wydatków w przyszłości. Wszystko, czego fan nie widzi i to co w ogóle nie przyczynia się do zmiany czasu okrążenia lub tylko nieznacznie, powinno być znormalizowane począwszy od 2021 roku.

Wśród nich jest wiele części, do których fani nie mają żadnego związku emocjonalnego. Kogo to obchodzi, kto buduje kolumnę kierownicy lub pedał hamulca? Więc nie ma sensu wkładać wysiłku i pieniędzy w rozwój tych części.

W zeszłym tygodniu FIA przedstawiła zespołom listę komponentów, które muszą być identyczne w każdym samochodzie w ciągu dwóch lat. W przypadku niektórych z tych części powinien być wybrany jeden dostawca. Inne będą mogły być produkowane przez same zespoły, ale zgodnie ze standardową specyfikacją.

Lista planowanych części:
  • tarcze hamulcowe
  • klocki hamulcowe
  • kolumna kierownicy
  • obręcze
  • halo
  • boczne i tylne struktury zderzeniowe
  • osie
  • nakrętki
  • wał napędowy
  • pedał hamulca i gazu
  • mechanizm DRS
  • zbiornika paliwa,
Wyposażenie pit stopu również ma być wspólne. Podnośnik, klucze do odkręcania kół itp.

Na pewno takie zmiany nie wywołają burzy protestu wśród fanów. Zespoły powiedziały, że oszczędności będą raczej znikome, w końcu za te części też komuś będą musieli zapłacić. Oszczędności w kosztach rozwoju wymienionych części szacuje się na 300 000 euro.