Teraz w czasach płatnej telewizji już tak dobrze nie jest. Oczywiście poranny wyścig w Melbourne nie jest zbyt reprezentatywny i wiadomość o transmisji Grand Prix od 45 minuty w TVP Sport pojawiła się bardzo późno, ale wyniki w porównaniu do zeszłego roku mocno podskoczyły w górę.
216 tysięcy widzów zanotował wyścig w Eleven1. Oglądalność studia i wyścigu od 45 minuty w TVP Sport wynosiła 186 tysięcy. To naprawdę dobry wynik jak na tak późną wiadomość i specyfikę transmisji w telewizji publicznej.
Od 30 okrążenia mieliśmy przecież tylko jeden manewr wyprzedzania i jedno odpadnięcie z wyścigu. Wiem, że wielu z was narzeka na taką formę, ale jeśli prawie 200 tysięcy ludzi w taki sposób oglądało i pewnie jak kolejny wyścig będzie po południu to jeszcze się liczba zwiększy.
Zasięg Eleven to 13,4% a TVP Sport 98,4%
Z jednej strony można krytykować TVP, ale z drugiej ostatnio pisałem ostatnio przy okazji premiery serialu na Netflixie, że w celu zwiększenia ilości fanów Formuły 1 ten sport musi jakoś zdobywać tych którzy go jeszcze nie znają. Więc nawet w tak ubogiej formie jest to dobry sposób na rozpromowanie królowej motorsportu.
Poniżej macie jeszcze porównanie rok do roku. Średnio na jednego fana Formuły 1 dochodzi dodatkowy jeden fan Roberta Kubicy.GP Australii, Nielsen, 4+— Mariusz Wójcicki (@m_wojcicki) March 18, 2019
Eleven1 (wyścig) 216 tys | miejsce 3 wśród wszystkich stacji
TVP Sport (studio + wyścig od 45 minuty) 186 tys | miejsce 4
GP Australii, Eleven1, Nielsen, 4+ pic.twitter.com/MYTjROVgll— Mariusz Wójcicki (@m_wojcicki) March 18, 2019