David Coulthard - Zwycięska Formuła

Wkrótce na stronie pojawi się recenzja kolejnej książki, która już jest dostępna od kilku dni w sprzedaży. David Coulthard, były zawodnik Williamsa i McLarena opisuje w niej Formułę 1 od strony biznesu.

Jak mechanicy z zespołu Formuły 1 potrafią zmienić cztery koła w 1,9 sekundy?

I jakie ma to znaczenie dla takiej firmy, jak np. Blackberry?

W czym tkwi tajemnica sprawnego zarządzania czasem przez Rona Dennisa?

Dlaczego Formuła 1 jest przykładem wspaniałego przywództwa, motywacji i strategii?

I jaka z tego dla nas płynie nauka?

Dawid Coulthard był jednym z czołowych kierowców Formuły 1, począwszy od lat 90. Doświadczenia, obserwacje i przemyślenia wyniesione z tej szczególnej dziedziny sportu stara się uogólnić i przekazać tak, by mogły pomóc każdemu z nas w budowaniu życiowej kariery i zarazem w działalności biznesowej. Coulthard uważa bowiem, że „…sport jest inspirujący. Łączy ludzi, ale – w rezultacie – jest także biznesem. Z biznesu sportowego można się wiele nauczyć i te lekcje zastosować do swojej kariery lub swojej firmy”.

Konstrukcja książki jest bardzo klarowna. Składa się z 10 rozdziałów i suplementu. Tytuły poszczególnych rozdziałów są znaczące i instruktywne, precyzyjnie zapowiadają ich treść. Jak na dobrego Szkota i zapewne protestanta przystało, autor zaczyna od „Etyki pracy”.

„Zwycięska Formuła” oparta jest na kilku fundamentalnych przekonaniach. Trzeba pracować rzetelnie i trzeba pracować ciężko, „bo ciężka praca jeszcze nikogo nie zabiła”; trzeba wierzyć w siebie, ale należy też siebie poznać, swoje preferencje i możliwości, by uwolnić osobisty potencjał; trzeba nauczyć się pracować w zespole, być otwartym na innowacje, umieć szacować ryzyko i je podejmować; nie wolno ulegać wygodnej stagnacji, nie wolno grać nieczysto; trzeba umieć odnosić sukcesy i ponosić straty.

Wartość czytelnicza „Zwycięskiej formuły” polega jednak nie tylko na tym, że ogarnia ona, wnikliwie i atrakcyjnie, tak ważną w życiu zawodowym każdego człowieka problematykę – dążenie do sukcesu. Coulthard nie moralizuje i nie „ględzi” (zresztą wzywa wprost swych czytelników, by unikali gadulstwa i ględzenia jako zabójców skutecznej komunikacji), a wszystkie swoje rady, zalecenia i wskazówki wysnuwa z własnych, na ogół ekscytujących przeżyć i doświadczeń oraz wnikliwych obserwacji swego środowiska. Cały tok rozumowania zademonstrowany w książce oparty jest na pewnego rodzaju symetrii: doświadczenia i reguły sportu motorowego z jednej strony, zasady działalności biznesowej oraz kształtowanie własnej osobowości – z drugiej.

Tak skonstruowana książka ma też w zasadzie dwa – niewykluczające się – kręgi potencjalnych czytelników. Pierwszy to osoby zainteresowane rozwojem własnej osobowości, szukające porad związanych z ich życiem zawodowym, karierą, osiągnięciami i sukcesami, sposobami radzenia sobie z porażkami. Drugi – to miłośnicy zapachu palonej gumy i ryku bolidów. Ponieważ baza do rozważań Coultharda to właśnie świat Formuły 1, jego strategie, tajniki i koloryt, ta druga grupa czytelników także będzie lekturą usatysfakcjonowana, ponieważ niektóre rozdziały zawierają sporo informacji związanych z techniką i technologią w sporcie samochodowym.

Słowo o autorze:
David Coulthard jest kawalerem Orderu Imperium Brytyjskiego. Wystąpił w 247 wyścigach, zwyciężając w trzynastu i sześćdziesiąt dwa razy stając na podium. W 2001 roku został wicemistrzem świata F1, startując w barwach zespołu McLaren.

Po zakończeniu startów kontynuował współpracę z Red Bullem jako konsultant i został komentatorem wyścigów Formuły 1 dla stacji telewizyjnej BBC. Od 2016 roku był komentatorem i analitykiem telewizji Channel 4 podczas zawodów Formuły 1.

Coulthard prowadzi z powodzeniem działalność biznesową; jest między innymi współzałożycielem agencji reklamowej Velocity Experience oraz świetnie prosperującej firmy producenckiej Whisper Films.



Autor: David Coulthard
Tytuł: Zwycięska Formuła. Przywództwo, strategia, motywacja jak w Formule 1
Premiera: 20.02.2019 r.
Ilość stron: 256
Oprawa: twarda z obwolutą
Format: 150x227 mm
ISBN: 978-83-66142-02-2
Cena: 54.90 PLN