McLaren Renault, Toro Rosso Honda w sezonie 2018

Auto motor und sport właśnie poinformował o wielkich zmianach w Formule 1. W przyszłym sezonie czeka nas duża nowości. McLaren uwolnił się od jednostek Hondy, mają już podpisaną umowę z Renault, czekamy tylko na potwierdzenie od poszczególnych zespołów. Toro Rosso nie tylko otrzyma w przyszły roku japońskie silniki, ale też zwolnili z umowy Carlosa Sainza, który przejdzie do zespołu Renault. W jego miejsce pojawi się natomiast Pierre Gasly. Co ciekawe ta zmiana kierowców może nastąpić już w GP Malezji.

Co te wszystkie zmiany dadzą poszczególnym zespołom i kierowcom?

McLarenowi może uda się utrzymać Fernando Alonso, który powiedział, że z Hondą już kolejnego sezonu upokorzeń nie wytrzyma. Swoją drogą silniki Renault są w tym sezonie równie zawodne, jeśli za przykład weźmiemy takiego Maxa Verstappena.

McLaren będzie musiał płacić Renault za silniki i pensję Alonso, ale mają nadzieję, że lepsze wyniki pozwolą im na pozyskanie nowych sponsorów

Honda pozostanie w Formule 1 z Toro Rosso. Japończycy przez kolejny rok będą mogli poprawiać swoje silniki, a przy okazji będą dużo mniej płacić niż w McLarenie. Red Bull przy okazji będzie mógł obserwować sytuacje i jeśli w końcu silniki Hondy okażą się lepsze od Renault to będziemy mieli kolejny transfer w kolejnych latach.

Renault za anulowanie kontraktu na dostawę silników dla Toro Rosso otrzyma lepszego niż Palmer kierowcę. Ten ostatni otrzyma dodatkowo kilka milionów za anulowanie swojego kontraktu.

Carlos Sainz w swoim obecnym zespole się trochę zasiedział. W lato już mówił, że prawdopodobnie zmieni otoczenie, ponieważ jeszcze żaden kierowca tak długo w Toro Rosso nie został. Dostanie się do fabrycznego zespołu Renault obok Hulkenberga, a w tym czasie Red Bull w końcu będzie mógł wypromować do F1 kolejnego ze swoich juniorów, Pierre Gasly to przecież zeszłoroczny mistrz serii GP2.

Tym samym jak ułożymy sobie te wszystkie powyższe puzzle to w Formule 1 coraz mniej miejsca dla Roberta Kubicy. Polak w teorii jeszcze może się dostać do Saubera lub Williamsa. Szanse są jednak coraz mniejsze.