Na początku wczorajszego testu Robert przejechał oczywiście kilka okrążeń instalacyjnych. Proste zapoznanie z bolidem i przypomnienie toru. Jest to jak najbardziej standardowa procedura.
STINT | OKRĄŻEŃ | CZASY |
1 stint | 1 | Instalacyjne okrążenie |
2 stint | 1 | Instalacyjne okrążenie |
3 stint | 1 | Instalacyjne okrążenie |
4 stint | 3 | 1'24,299 |
Super miękkie | 1'23,383 | |
1'22,701 | ||
5 stint | 2 | 1'22,130 |
Super miękkie | 1'22,340 |
Chwilę później przeszedł do pierwszych okrążeń mierzonych. Widać, że praktycznie od pierwszego momentu jego czasy były poprawiane i systematycznie podwyższał sobie poprzeczkę.
Zespół następnie rozpoczął testy nowych części, na bolidzie widzieliśmy zamontowanych wiele czujników i prowadzony był między innymi pomiar przepływu powietrza. Robert w tym czasie dalej poprawiał swoje czasy. Tutaj jeszcze nie mamy regularnych przejazdów. Polak przecież dopiero pierwszy raz wsiadł do tego bolidu.
Renault RS17 to bolid hybrydowy. Kubica w tym czasie uczył się tego kiedy odzyskiwana jest energia, jak ładować baterie i wykorzystywać ich moc na kolejnych szybkich okrążeniach. Do tego oczywiście doszły pierwsze zmiany w ustawieniu bolidu, na pewno Robert zmieniał ustawienia dyferencjału, czy docisku, tak żeby najlepiej podpasywać bolid pod późniejsze przejazdy.
STINT | OKRĄŻEŃ | CZASY |
6 stint | 1'20,418 | |
Super miękkie | 1'20,327 | |
1'22,507 | ||
1'20,470 | ||
1'28,312 | ||
7 stint | 9 | ? |
Super miękkie | 1'20,300 | |
1'41,017 | ||
1'20,499 | ||
1'20,626 | ||
1'30,963 | ||
1'21,201 | ||
1'29,131 | ||
1'20,255 | ||
8 stint | 9 | 1'25,204 |
Super miękkie | 1'30,896 | |
1'19,972 | ||
1'29,106 | ||
1'19,681 | ||
1'22,740 | ||
1'20,021 | ||
1'34,090 | ||
1'19,937 | ||
9 stint | 9 | ? |
Super miękkie | 1'25,585 | |
1'32,842 | ||
1'26,573 | ||
1'20,230 | ||
1'27,742 | ||
1'20,893 | ||
1'29,827 | ||
1'20,513 | ||
10 stint | 5 | 1'19,893 |
Super miękkie | 1'34,679 | |
1'22,063 | ||
1'30,346 | ||
1'19,992 |
W tym teście najwidoczniej najważniejsze było poznanie tempa Roberta w dłużysz przejazdach na twardszej mieszance, z jak się domyślamy większą ilością paliwa w baku. Zespół na pewno chciał porównać tempo z swoimi podstawowymi zawodnikami, nie zdradzając przy tym nam zbyt wielu szczegółów.
Poniżej mamy najciekawsze stinty. Dłuższe przejazdy na oponach miękkich. Tempo Kubicy lepsze, a przynajmniej porównywalne z tym jaki prezentowali Hulkenberg i Palmer w wyścigu. Zresztą, porównajcie sami.
STINT | OKRĄŻEŃ | CZASY |
11 stint | 13 | 1'22,224 |
Miękkie | 1'22,934 | |
1'21,208 | ||
1'21,436 | ||
1'21,356 | ||
1'21,344 | ||
1'21,575 | ||
1'21,180 | ||
1'21,548 | ||
1'21,053 | ||
1'21,654 | ||
1'21,521 | ||
1'21,382 | ||
12 stint | 14 | 1'21,032 |
Miękkie | 1'21,142 | |
1'21,051 | ||
1'20,990 | ||
1'21,981 | ||
1'21,823 | ||
1'21,913 | ||
1'22,830 | ||
1'22,516 | ||
1'22,411 | ||
1'22,210 | ||
1'22,717 | ||
1'22,360 | ||
1'21,630 | ||
13 stint | 11 | 1'21,828 |
Miękkie | 1'21,752 | |
1'22,189 | ||
1'21,901 | ||
1'22,009 | ||
1'21,783 | ||
1'21,550 | ||
1'21,386 | ||
1'21,718 | ||
1'21,555 | ||
1'22,152 |
Poniżej macie czasy Palmera i Hulkenberga. Na czerwono zaznaczyłem ich okrążenia na tej samej mieszance z zapewne podobnie zapełnionym bakiem. Zakładam tutaj, że Kubica na koniec przejazdów nie miał pustego baku, tylko spokojnie mógłby przejechać kolejne 10 okrążeń.
Pod koniec mieliśmy jeszcze kilka przejazdów w tym te na ultra miękkiej mieszance. Robert nie zdołał pokonać tutaj kierowców Renault z kwalifikacji, ale był już pewnie wykończony po całym dniu testów w tak wysokiej temperaturze i wilgotności. Przypominając, że był to jego pierwszy kontakt z tym bolidem i każdy kolejny powinien być jeszcze lepszy.
STINT | OKRĄŻEŃ | CZASY |
14 stint | 3 | 1'19,467 |
Super miękkie | 1'29,994 | |
1'19,496 | ||
15 stint | 3 | 1'18,952 |
Super miękkie | 1'36,341 | |
1'19,566 | ||
16 stint | 3 | 1'19,110 |
Ultra miękkie | 1'31,507 | |
1'19,206 | ||
17 stint | 1 | 1,18'572 |
Ultra miękkie | ||
18 stint | 2 | 1'18,974 |
Czerwona flaga |