Poniżej lista zmian, które z dużym prawdopodobieństwem już niedługo zagoszczą w regulaminach na sezony 2017 i 2018. Większość raczej pozytywna, chociaż ja to raczej kilka zapisów z regulaminu bym usunął, niż dodawał kolejne.
2017:
- Pirelli na pierwsze 5 wyścigów przygotuje takie same komplety opon dla wszystkich kierowców. (2 najtwardsze, 4 pośrednie i 7 miękkich) Nie dojdzie więc do sytuacji w której zespół źle wybierze ponieważ nie zna jeszcze nowych mieszanek, a wyboru musieliby teoretycznie dokonać przed zimowymi testami
- pierwszy zabierany komplet opon może być wykorzystywany dłużej niż 40 minut, jeśli była jakaś przerwa w sesji
- nowe zapis, który uniemożliwi wykorzystanie kilku jednostek w trakcie jednego weekendu jak to zrobił Hamilton w Belgii
- nowa procedura startu z pól startowych jeśli okres neutralizacji zakończy się w deszczu - chcą wyeliminować start ruchomy gdy zbyt mocno padało
- kierowcy będą mogli oficjalnie raz zmienić kask w trakcie sezonu na jeden wyścig
- lepiej zostaną opisane kary za niebezpieczne wypuszczenie kierowcy w alei serwisowej
- zmodyfikowany zostanie przepis 107% w Q2
- nowe oznakowanie przy wjeździe do boksów, które nakaże kierowcom przejazd przez aleję serwisową
2018:
- nowe restrykcje jeśli chodzi o korzystanie z tunelu aerodynamicznego
- nowe przepisy dotyczące rozwoju obliczeń związanych z mechaniką płynów - CFD
- nowe przepisy dotyczące korzystania z opon pozwolą na mieszanie opon tej samej mieszanki między kompletami
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2025
- _Kalendarz 2025
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2025
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty