Proponowane zmiany w przepisach na sezony 2017 - 2018

Poniżej lista zmian, które z dużym prawdopodobieństwem już niedługo zagoszczą w regulaminach na sezony 2017 i 2018. Większość raczej pozytywna, chociaż ja to raczej kilka zapisów z regulaminu bym usunął, niż dodawał kolejne.

2017:
- Pirelli na pierwsze 5 wyścigów przygotuje takie same komplety opon dla wszystkich kierowców. (2 najtwardsze, 4 pośrednie i 7 miękkich) Nie dojdzie więc do sytuacji w której zespół źle wybierze ponieważ nie zna jeszcze nowych mieszanek, a wyboru musieliby teoretycznie dokonać przed zimowymi testami

- pierwszy zabierany komplet opon może być wykorzystywany dłużej niż 40 minut, jeśli była jakaś przerwa w sesji

- nowe zapis, który uniemożliwi wykorzystanie kilku jednostek w trakcie jednego weekendu jak to zrobił Hamilton w Belgii

- nowa procedura startu z pól startowych jeśli okres neutralizacji zakończy się w deszczu - chcą wyeliminować start ruchomy gdy zbyt mocno padało

- kierowcy będą mogli oficjalnie raz zmienić kask w trakcie sezonu na jeden wyścig

- lepiej zostaną opisane kary za niebezpieczne wypuszczenie kierowcy w alei serwisowej

- zmodyfikowany zostanie przepis 107% w Q2

- nowe oznakowanie przy wjeździe do boksów, które nakaże kierowcom przejazd przez aleję serwisową

2018:
- nowe restrykcje jeśli chodzi o korzystanie z tunelu aerodynamicznego

- nowe przepisy dotyczące rozwoju obliczeń związanych z mechaniką płynów - CFD

- nowe przepisy dotyczące korzystania z opon pozwolą na mieszanie opon tej samej mieszanki między kompletami