Porównanie danych GPS Mercedesa i Red Bulla

W Formule 1 dla zespołów i kierowców bardzo ważna jest telemetria. Mogą z niej odczytać prawie wszystko. My niestety takich danych nie posiadamy i ciężko nam porównać poszczególne okrążenia inaczej niż czasem w którym kierowcy je pokonują.

Niemiecki AutoMotorUndSport otrzymał jednak dane z GPS bolidów Mercedesa i Renault z najszybszych okrążeń w GP Wielkiej Brytanii i Węgier. Możemy na nich zobaczyć gdzie przewagę ma jeden, a gdzie drugi zespół.

Poniżej na górnej części wykresu prędkość, na niebiesko Red Bull, na czerwono Mercedes. Linia poniżej to różnica w czasie pomiędzy dwoma okrążeniami. Więc od lewej do prawej widać jak Mercedes powoli odjeżdża Red Bullowi. Zauważcie jednak jak co jakiś czas linia na małych odcinkach troszkę spada, to są momenty w których Red Bull jest szybszy od Mercedesa. W każdym z tych przypadków jest to wyjście z zakrętu lub też sam szybki zakręt.

Tor w Silverstone ma tylko kilka krętych sekcji, a dużo prostych więc przewaga Mercedesa jest większa niż na drugim przykładzie z Węgier.

Podobnie sytuacja wygląda na Węgrzech, ale tutaj przewaga Mercedesów jest mniejsza. Zobaczcie po pierwszym dohamowaniu ile czasu Red Bull zyskuje na samym pierwszym zakręcie. Lepsza trakcja i większa prędkość w łuku. Na końcu prostych mocniejszy silnik Mercedesa pokazuje różnicę do słabszej Renówki w Red Bullu. Im bardziej kręty tor, tym Red Bull jest w lepszej sytuacji.