Pirelli w końcu potwierdziło, że zostaje jedynym dostawcą opon w Formule 1 na kolejne trzy lata. Podobno już rok temu w trakcie Grand Prix Rosji doszło do porozumienia, sfinalizowano je w trakcie zimy, ale rozmowy o przepisach na sezon 2017 sprawiły, że wszystko się przeciągnęło.
W przyszłym sezonie będziemy mieli już szersze opony. W lato po raz pierwszy powinny być one testowane, wcześniej zapowiadano, że będzie to miało miejsce dopiero na początku przyszłego roku.
Pirelli będzie na początku testować nowe mieszanki z bolidami z lat 2012, 2013, 2014. Opony będą jednak w obecnym rozmiarze. Później dostaną jeszcze 25 testowych w zmodyfikowanym bolidzie na sezon 2015 i będzie on poszerzony zgodnie z przyszłorocznymi przepisami o 20 centymetrów. Wtedy będą już też testować opony w finalnym rozmiarze: 305/670-13 z przodu i 405/670-13 z tyłu.
Pirelli do F1 wróciło w sezonie 2011 i będą dostarczać opony minimum do końca sezonu 2019.
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty