Honda w trakcie całego sezonu będzie miała dziewięć tokenów do wykorzystania na rozwój jednostki napędowej. Wynika to z przedsezonowych ustaleń w których pozostali zgodzili się na to by Japoński dostawca mógł wykorzystać tyle tokenów ile średnio jego rywale nie wykorzystają przed rozpoczęciem sezonu.
Właśnie poinformowano, że Mercedesowi zostało 7 tokenów, Ferrari 10, a Renault 12. Oznacza to, że Mercedes wykorzystał najwięcej zmian w swoim silniku i reszta dostawców w trakcie sezonu będzie mogła (przynajmniej w teorii) odrobić więcej strat.
Jak pokazały pierwsze treningi w Australii przewaga Mercedesa jest zdecydowana.
Najgorzej w tym momencie prezentuje się Honda. Japończycy mają tylko jeden zespół i mało możliwości do testowania, a co chwilę pojawiają się kolejne problemy techniczne. Dzisiaj rano mieli jedną awarię, potem Magnussen popołudniu rozbił bolid, a Button zgłaszał spadki mocy ...
Nie tylko Honda ma problemy, Ricciardo przejechał 50 kilometrów, a jutro będzie musiał skorzystać już z drugiej jednostki napędowej. To katastrofa biorąc pod uwagę, że przed nimi jeszcze cały sezon.
Oczywiście wszelkie poprawki związane z poprawą niezawodności i ograniczeniem kosztów jednostek napędowych można wprowadzać w trakcie sezonu nie zważając na tokeny.
[post_ad]
- Home-icon
- Wyniki
- Sezon 2024
- _Kalendarz 2024
- _Kalendarz F1 na telefon
- _Zasady F1 na sezon 2024
- _Składy zespołów
- _Tory F1
- Aktualności
- Inne
- _Zakazane w F1
- _Sezon 1994
- _Wypadek Senny
- _Papierowe bolidy do składnia
- Kup dostęp do transmisji
- _Wszystko o F1 TV
- _Kup F1 TV
- Echa Padoku
- Książki
- Recenzje
- Prezenty