Silniki głośniejsze w tym roku

Inżynierowie Mercedesa, Andy Cowell oraz Aldo Costa, są zgodni, że silniki V6 stały się w tym roku dużo głośniejsze. Zresztą nie tylko oni tak twierdzą, a większość obecnych dziennikarzy w Jerez.

Jednostki napędowe, które zostały wprowadzone do Formuły 1 w ubiegłym roku, były krytykowane za zbyt niski poziom głośności w porównaniu do wcześniej używanych V8. Teraz jednak inżynierowie zespołu Mercedesa są zgodni, że w chwili obecnej turbodoładowane sześciocylindrowe silniki są dużo głośniejsze niż w sezonie 2014.

„Rozmawialiśmy o tym w alei serwisowej” – powiedział Andy Cowell, szef działu silnikowego niemieckiej ekipy. „Nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy naprawdę teraz silniki są głośniejsze, ponieważ skupiliśmy się na uczynieniu ich jedynie szybszymi. Może jest tak dlatego, ponieważ nie słyszeliśmy ich od kilku miesięcy, albo przestrzeń wokół toru Jerez powoduje taki efekt. Będąc jednak szczerym, wydają się być one głośniejsze”.

„Rok temu stałem na pasie serwisowym bez zatyczek do uszu, teraz jednak musiałem do nich powrócić. Oczywiście silniki nie brzmią jak V8, aczkolwiek dźwięk nowego turbo jest tak samo świetny jak tych pierwszych turbodoładowanych jednostek w historii” – dodał Aldo Costa, jeden z głównych projektantów bolidów Mercedesa.

Jestem tylko ciekaw, czy te głośniejsze silniki to nie jest tylko efekt placebo związany z tym, że dziennikarze kilka miesięcy nie słyszeli bolidów F1 w akcji.
[post_ad]