Top Ad unit 728 × 90

 

Co będzie można mówić przez team radio od GP Singapuru?

FIA wczoraj potwierdziła, że od Grand Prix Singapuru kierowca musi prowadzić swój bolid sam bez pomocy z zewnątrz. Aby zagwarantować przestrzeganie tego konkretnego zapisu Regulaminu Sportowego, została wydana dyrektywa techniczna, odnosząca się do komunikacji radiowej. Wchodzi ona w życie ze skutkiem natychmiastowym.

W celu zapewnienia przestrzegania przez wszystkie zespoły artykułu 20.1 Regulaminu Sportowego Formuły 1, zamierzamy rygorystycznie egzekwować jego założenia ze skutkiem natychmiastowym. Żadne rozmowy prowadzone pomiędzy aleją serwisową a zawodnikiem, nie mogą zawierać informacji odnoszących się do osiągów bolidu bądź kierowcy. Należy również przypomnieć, że transmisja danych z alei serwisowej do samochodu jest wyraźnie zakazana przez artykuł 8.5.2 Regulaminu Technicznego Formuły 1.

Wszystko fajnie, ale co to dokładnie oznacza? Co będzie można mówić przez radio, a co nie? Poniżej przykładowa lista spraw, które mogą i nie mogą być poruszane.

Zakazane będą rozmowy o:

Paliwo: Jeśli zawodnik ma mało paliwo, zużywa za mało lub za dużo paliwa to nie może być o tym informowany. Ilość pozostałego paliwa widzi na kierownicy, nie musi mieć do tego inżyniera, który czyta mu zużycie.

Hamulce: Kierowca ma za zimne lub za ciepłe hamulce, balans źle ustawiony? Inżynier nie może go o tym informować, zawodnik sam musi dojść do tego jak ustawić sobie balans.

Opony: Jeśli zawodnik ma przebitą oponę i powietrze schodzi z niej powoli to sam zawodnik musi to stwierdzić i poprosić o zjazd do alei serwisowej.

Kody: Mix 5, Magic Button, Hammer Time, Map 2, itd. wszystko zakazane

Okrążenie rozgrzewające: Nie mogą być podawane informacje dotyczące sprzęgła i procedury startowej

Inne: Inżynier nie może już podawać, że kierowca X jest szybszy w zakrętach 1, 2 - spróbuj zachować ERS w tej sekcji toru, żeby lepiej się bronić lub atakować itp

Dozwolone rozmowy:  

Team Orders: Ustalenia zespołowe są rozważane jako strategia, więc zespół będzie mógł je stosować

Pozycja na torze: Zespół nadal może informować o pozycjach innych kierowców na torze, głównie chodzi tutaj o treningi i kwalifikacje

Zjazdy do boksów:  Kierowca może się dowiedzieć kiedy ma zjechać po nowe opony, może zmieniać i ustalać strategię w trakcie wyścigu.

Bezpieczeństwo:  Jeśli ktoś stoi na torze, albo jakiś element odpadł innemu kierowcy i leży na torze to można taką informację przekazać kierowcy.
Wszelkie prawa zastrzeżone F1 Fan Klub © 2010 - 2019
This website is unofficial and is not associated in any way with the Formula One group of companies. F1, and related marks are trade marks of Formula One Licensing B.V.

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.