Kierowcy nie będą już karani za błędy mechaników

Zapewne nie raz w trakcie ostatnich kilku sezonów natknęliście się na sytuację w której kierowca został wypuszczony z alei serwisowej bez dokręconego koła lub wprost pod koła innego kierowcy. Zawodnicy w tych sytuacjach są przeważnie niewinni. To zespół daje im zielone światło do wyjazdu, a oni mają zbyt małe lusterka by sprawdzić, czy każde koło jest dokręcone.

Obecnie za niebezpieczne wypuszczenie kierowcy ze stanowiska obrywa finansowo zespół i kierowca na którego przeważnie nakłada się karę w postaci przesunięcia na polach startowych kolejnego wyścigu. Przepis ten ma być wkrótce zmieniony.

Za spowodowanie niebezpiecznej sytuacji odpowiedzialny jest zespół, a nie kierowca i tak też będą nakładane kary. Oczywiście zmiana w przepisach musi być ratyfikowana i muszą na nią wyrazić zgodę wszystkie zespołu. Możliwe, że zmiany zaczną obowiązywać jeszcze w tym roku w Belgii.